کمبود فضاهای توانبخشی در مدارس استثنایی

به گزارش نامیت، مدارس استثنایی خراسان شمالی با مشکل کمبود فضاهای توانبخشی و تربیت بدنی مواجهند.

کمبود فضاهای توانبخشی در مدارس استثنایی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت به کانادا از طریق کالج هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، علی متقیان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: شکیبا بودن یکی از ویژگی های مهم معلمان مدارس استثنایی است که اگر اینگونه نباشد، ادامه کار برای معلمان سخت خواهد بود. اولین خیران مدارس استثنایی معلمان این مدارس هستند، زمانیکه این گونه مدارس احتیاج به یاری پیدا می نمایند اولین یاری ها و واریزی ها از سوی معلم های همان مدارس انجام می گردد.

وی ادامه داد: هزار و 450 دانش آموز استثنایی در مدارس استثنایی استان تحصیل می نمایند، در حال حاضر مشکل خاصی بابت کمبود معلمان در این مدارس وجود ندارد اما در شرایط ایده آل نیز نیستیم و اگر بخواهیم به شرایط مطلوب دست پیدا کنیم، باید 40 معلم به این مدارس اضافه گردد که این نیروها در حوزه آموزشی، توانبخشی، تربیت بدنی و بهداشت باید باشند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی توضیح داد: در حال حاضر در تمام مدارس استان بیش از سه هزار دانش آموز استثنایی وجود دارد که در مورد فضاهای آموزشی کمبودی وجود ندارد اما در حوزه فضاهای توانبخشی، تربیت بدنی و... با کمبود فضا روبرو هستیم.

متقیان اظهار کرد: سرانه مدارس استثنایی در استان به تعداد دانش آموزان 10 متر مربع است، استاندارد بین المللی در مورد فضاهای آموزش استثنایی 28 متر مربع است که با این آمار فاصله داریم و باید فضاهای مربوطه افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: میانگین مدارک تحصیلی معلمان مدارس استثنایی از معلمان عادی بالاتر است، بیشترین مدارک تحصیلی معلمان مدارس استثنایی، رشته روانشناسی است که در این رشته گرایش های مختلفی وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1134

به "کمبود فضاهای توانبخشی در مدارس استثنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود فضاهای توانبخشی در مدارس استثنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید