یاری های بشردوستانه ایران به گرجستان برای مبارزه با کرونا

به گزارش نامیت، محموله یاری های بشردوستانه ایران به گرجستان برای مبارزه با کرونا تحویل مقامات این کشور شد.

یاری های بشردوستانه ایران به گرجستان برای مبارزه با کرونا

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محموله یاری های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به گرجستان در مبارزه با کرونا امروز (چهارشنبه) در مراسمی در بیمارستان جمهوری تفلیس به مقامات گرجی تحویل داده شد.

در این مراسم، اکبر قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، آرا شاوردیان، نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی و گئورگی تسوتسکولائوری معاون وزیر بهداشت گرجستان حضور داشتند.

قاسمی طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه ایران و گرجستان همیشه دارای پیوندهای تاریخی و فرهنگی بوده اند، گفت؛ کرونا یک موضوع مشترک است و ایران و گرجستان باید با همکاری یکدیگر با این ویروس مقابله نمایند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه ایران به دستاوردهای خوبی در مقابله با کرونا، دست یافته است. نمونه ای از این دستاوردها شامل ونتیلاتور و کیت تشخیص کرونا در قالب بسته های یاری های بشردوستانه به دولت گرجستان تحویل داده می گردد. بعلاوه در حوزه واکسن، ایران به ششمین کشور فراوری نماینده واکسن تبدیل شده و دو واکسن فراوری داخل مجوز گرفته است.

معاون وزیر بهداشت گرجستان هم از اهدای بسته کرونایی جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت: اهدای این محموله نشان داد ملت ها باید در کنار یکدیگر با این ویروس مقابله نمایند.

محموله یاری های بشردوستانه ایران شامل ونتیلاتور، انواع کیت های تشخیص کرونا، تب سنج، دستگاه سنجش مقدار اکسیژن خون، ماسک N95 و مواد ضدعفونی نماینده است که این محصولات همگی فراوریات بومی شرکت های دانش بنیان ایرانی است.

معرفی این محصولات می تواند زمینه را برای صادرات کالاهای دانش بنیان ایرانی به کشورهای منطقه به ویژه در حوزه مبارزه با کرونا فراهم کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1659

به "یاری های بشردوستانه ایران به گرجستان برای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری های بشردوستانه ایران به گرجستان برای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید