انتقال 101 محکوم ایرانی از گرجستان به کشور ، ادامه حبس در محل سکونت

به گزارش نامیت، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: با کوشش های بی وقفه اعضای کمیته انتقال و رایزنی مقامات وزارت امور خارجه با مقامات جمهوری گرجستان، 101 محکوم ایرانی از زندان های گرجستان به کشور منتقل شده اند تا ادامه محکومیت خود را در زندان های داخلی بگذرانند.

انتقال 101 محکوم ایرانی از گرجستان به کشور ، ادامه حبس در محل سکونت

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمود عباسی اضافه نمود: 47 نفر از این محکومان با یک فروند هواپیمای چارتر که امروز ساعت 15 در ارومیه به زمین نشست، پس از انجام آزمایش های لازم و سپری کردن دوران قرنطینه به زندان های ارومیه، تبریز، اردبیل و گیلان منتقل می شوند.

وی ادامه داد: 54 نفر از محکومان نیز به تهران منتقل می شوند تا پس از طی تشریفات قانونی، انجام آزمایشات لازم و سپری دوران قرنطینه به زندان های تهران، کرج، شیراز و قزوین منتقل شوند.

رئیس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی اظهار کرد: پس از شیوع کرونا با هماهنگی قوه قضائیه، وزارت امور خارجه و سازمان زندان ها به همه کشورهایی که در ایران زندانی دارند یا کشورهایی که اتباع کشورمان را در زندان های خود در اختیار دارند، اظهار داشتیم که آماده مبادله محکومان هستیم که با استقبال بعضی کشورها روبرو شد.

وی اظهارداشت: اتهام بیشتر این محکومان قاچاق مواد مخدر است و بیشتر آنها سالها دوران محکومیت خود را در زندان های گرجستان گذرانده اند و به جامانده محکومیت خود را در زندان های استان های محل سکونت خود خواهند گذراند.

عباسی اضافه نمود: گرجستان اظهار داشت آماده انتقال 114 تن از محکومان ایرانی است که با کوشش های بسیار فشرده و طاقت فرسای وزارت امور خارجه، قوه قضائیه، وزارت کشور، دادستانی کل کشور، سازمان زندان ها، استانداری و دادگستری آذربایجان غربی، سازمان هواپیمایی، دادستانی تهران، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، نیروی انتظامی و وزارت دادگستری پیروز به انتقال این محکومان به کشور شدیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 825

به "انتقال 101 محکوم ایرانی از گرجستان به کشور ، ادامه حبس در محل سکونت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال 101 محکوم ایرانی از گرجستان به کشور ، ادامه حبس در محل سکونت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید