گردش در خور دوبی و بازدید از مکان های تاریخی امارات

به گزارش نامیت، یکی از منطقه ها دیدنی امارات عربی متحده، خور تاریخی شهر دبی است که در قلب این شهر واقع شده است.

گردش در خور دوبی و بازدید از مکان های تاریخی امارات

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

تنها با پرداخت یک درهم، می توان سوار یکی از این قایق های محلی شد و از منطقه ها دیدنی دیرا و بُردوبی و موزه های اطراف خور بازدید کرد.

این منطقه تاریخی، یادآور دورانی است که بادیه نشینان دوبی به کار صید مروارید مشغول بودند. اما به تدریج از اوایل دهه 90 میلادی با رونق تجارت در این منطقه، مهاجران جدیدی به اینجا آمدند و در اطراف خور ساکن شدند.

امروز هم همچنان نشانه هایی از حضور مهاجران اولیه را می توان دید. بسیاری از ساکنان این منطقه ها فرزندان همان مهاجران اولیه هستند که بخشهایی از فرهنگ اجدادی خود را حفظ نموده اند و اکنون به شیوه های مختلف در معرض نمایش بازدید نمایندگان می گذارند.

چشیدن طعم غذاهای مختلف، روشی محبوب برای کشف منطقه ها تاریخی دوبی است.

آروا آمِد، مدیر یکی از تورهای گردشگری دوبی می گوید: یکی از رستوران هایی که در جریان گردش در خور دوبی، حتما به آن سری می زنیم، سلطان فلافل دوبی نام دارد. این رستوران برای فلافل هایش بسیار معروف است. آنها درون این فلافل ها را با گیاهان معطر، فلفل قرمز، پیاز و سماق پر می نمایند. این فلافل ها نرم و آبدار و بسیار معطر هستند.

بازار دیرا هم مملو از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ بعلاوه پشته هایی از صدفها و دیگر صیدهای دریایی است. اینها همه صید روز هستند؛ می توان آنها را خرید و به هر روشی که مایل بود، طبخ کرد.

تا همین اواخر، خور دوبی در پناهگاه حیات وحش راس الخور انتها می یافت یعنی جایی که محل زندگی فلامینگوها است. اما پس از اجرای پروژه توسعه کانال دوبی، گردش در این خور تا کتابخانه محمد بن رشید و منطقه ساحلی جُمیرا ادامه می یابد و در نهایت به نقطه آغازین خود در خلیج فارس متصل می گردد.

منبع: یورونیوز
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1666

به "گردش در خور دوبی و بازدید از مکان های تاریخی امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش در خور دوبی و بازدید از مکان های تاریخی امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید