شروع دومین مرحله جستجوی مفقودین مالزیایی در دماوند، حضور سفیر مالزی در بین جستجوگران

به گزارش نامیت، رئیس اداره جمعیت هلال احمر آمل گفت: دومین مرحله جستجوی کوهنوردان مفقودی مالزیایی در ارتفاعات قله دماوند با حضور سفیر مالزی از سوی نیروهای امداد کوهستانی شروع شد.

شروع دومین مرحله جستجوی مفقودین مالزیایی در دماوند، حضور سفیر مالزی در بین جستجوگران

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

جمشید نیکزاد شامگاه آدینه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در آمل با بیان اینکه در ساعت 10 صبح امروز آدینه با مساعد شدن شرایط جوی یک تیم تخصصی امداد کوهستان از هلال احمر آمل مرحله دوم جستجوی کوهنوردان مفقودی مالزیایی در دستور کار نهاده شد گفت: این عملیات جستجو از منطقه پلور شروع شد.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات سفیر کشور مالزی و خانواده های مفقودین به همراه نماینده سازمان امداد و نجات در محل فدراسیون کوهنوردی پلور حضور یافتند اضافه نمود: قبل از شروع دومین مرحله جستجو گزارشی از جغرافیای منطقه و عملیات جستجو و نجات مرحله اول به سفیر مالزی اقدام شد.

نیکزاد با تاکید بر این که در ادامه این عملیات با درخواست هلی کوپتر از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر دومین مرحله عملیات جستجو در دستور کار نهاده شد بیان نمود: این تیم چهار نفره پس از سوارشدن بالگرد هوایی اقدام به گشت زنی دور تا دور قله دماوند و عکس برداری هوایی کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل ادامه داد: نجاتگران در بالای یال ملاخواران فرود آمده و اقدام به جستجو و شب مانی نموده تا از صبح شنبه مجددا اقدام به جستجو نمایند.

وی با بیان اینکه در پنج روز گذشته براساس گزارش دریافتی به سامانه 112 هلال احمر یک تیم 12 نفره از کوهنوردان مالزیایی وارد قله دماوند شده بودند بیان نمود: این گروه کوهنوردی پس از صعود به قله در راستا برگشت متوجه مفقودی 2 نفر از همراهان خود شدند.

نیکزاد ادامه داد: در دو روز گذشته یک تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان مجهز به تجهیزات زمستانه از جمعیت هلال احمر آمل به همراه هیئت کوهنوردی برای جستجو و نجات به سمت قله دماوند اعزام شدند.

رئیس عملیات جستجو امداد کوهستانی هلال احمر آمل با بیان اینکه از این گروه کوهنورد هشت نفر شامگاه سه شنبه توسط خودروی یاری دار هلال احمر از گوسفند سرا به رینه منتقل شدند اضافه نمود: از این گروه 12 نفره دو نفر دیگر نیز در بارگاه سوم مستقر شدند اما متاسفانه دو کوهنورد مالزیایی نیز تا این لحظه در ارتفاعات 5 هزار متری قله دماوند مفقود شدند.

وی گفت: طبق گزارشات دریافتی از سازمان هواشناسی دمای هوای قله منفی 30 و سرعت باد حدود 60 کیلومتر بر ساعت بوده که این موجب شده تا عملیات جستجو را به کندی پیش ببرند.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 482

به "شروع دومین مرحله جستجوی مفقودین مالزیایی در دماوند، حضور سفیر مالزی در بین جستجوگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع دومین مرحله جستجوی مفقودین مالزیایی در دماوند، حضور سفیر مالزی در بین جستجوگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید