آلمان: انتظار نمی رود تا پاییز واکسن روسی در اروپا تایید گردد

به گزارش نامیت، در حالی که بسیاری کشورهای اروپایی بی صبرانه منتظر تایید واکسن روسی در این اتحادیه هستند، یک نشریه آلمانی گفت که انتظار نمی رود تایید واکسن روسی اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا تا قبل از پاییز سال جاری انجام گیرد.

آلمان: انتظار نمی رود تا پاییز واکسن روسی در اروپا تایید گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه وینر سایتونگ، آلمان اعلام نموده که به دلیل در اختیار نداشتن داده های لازم انتظار نمی رود که تایید واکسن روسی اسپوتنیک وی روسیه در اتحادیه اروپا زودتر از ماه سپتامبر و تا قبل از پاییز امسال انجام گیرد.

این خبر را نشریه بیلد آلمان با استناد به محافل دولتی در برلین منتشر نموده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که بسیاری مقامات آلمانی خواهان تایید هر چه سریع تر واکسن اسپوتنیک در کشورشان هستند.

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن در این باره به نشریه بیلد آلمان گفته است: موتور واکسیناسیون در کشور نباید به لکنت بیفتد و بخصوص باید فرایند تایید واکسن اسپوتنیک تسریع گردد.

وی از آژانس دارویی اروپا درخواست نموده که نباید به دلایل کاملا ایدئولوژیکی در این باره تعلل کند.

کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا البته چندین بار در این باره ابراز تردید نموده که آیا واکسن روسی که اتریش هم سعی نموده آن را بدست آورد هنوز هم بتواند در امسال میلادی مطابق با استانداردهای اروپایی فراوری گردد. وی اعلام نموده که بعد از تایید آژانس دارویی اروپا ممکن است ده ها ماه طول بکشد تا فراوری این واکسن به جریان بیفتد.

آژانس دارویی اروپا فرایند تایید واکسن اسپوتنیک روسی را از اوایل ماه مارس به عنوان بخشی از یک آنالیز اجمالی شروع نموده است.

کمییسر بازار داخلی اروپا در این باره ابراز امیدواری نموده که حتی بدون واکسن هایی مانند اسپوتنیک وی هم تا انتها ماه ژوئن دوزهای کافی واکسن در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت تا 79 درصد بزرگسالان واکسینه شوند.

تا به حال مجارستان به عنوان اولین کشور اروپایی و بدون تایید اروپا و بر مبنای تایید ملی استفاده از واکسن روسی را در دستور کار قرار داده است. اسلواکی هم اعلام نموده که از 7 ژوئن می خواهد اقدام مشابهی را انجام دهد. کشور اتریش هم برای وارد کردن این واکسن به چرخه واکسیناسیون خود کوشش می نماید.

تا کنون واکسن اسپوتنیک وی در 70 کشور دنیا مجوز دریافت نموده است. آنالیز صدور مجوز برای این واکسن در اتحادیه اروپا در اوایل ماه مارس امسال شروع شده است.

در اتحادیه اروپا تا کنون استفاده از واکسن های فایزر- بیون تک، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اندجانسون مجوز دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1589

به "آلمان: انتظار نمی رود تا پاییز واکسن روسی در اروپا تایید گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: انتظار نمی رود تا پاییز واکسن روسی در اروپا تایید گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید