آمریکا انتظار دارد آذربایجان نیروهایش را از مرز ارمنستان خارج کند

به گزارش نامیت، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید نمود، واشنگتن با دقت اوضاع در مرز میان ارمنستان و آذربایجان را زیر نظر دارد و انتظار دارد باکو نیروهای نظامی اش را از این منطقه مرزی خارج کند.

آمریکا انتظار دارد آذربایجان نیروهایش را از مرز ارمنستان خارج کند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: ما با دقت اوضاع در امتداد مرز مشخص شده میان ارمنستان و آذربایجان را زیر نظر داریم. تحرکات نظامی در مناطق مورد مناقشه غیرمسئولانه هستند و اقدامات تحریک آمیز غیرضروری محسوب می شوند. ما گزارشاتی را از خروج تعدادی از نیروهای نظامی آذربایجان از مرز دریافت نموده ایم و در صورت صحت داشتن و تایید شدن از آن استقبال می کنیم. ما انتظار داریم آذربایجان همه نیروهایش را از این مناطق خارج کند. ما همچنین از هر دو طرف خواسته ایم تا به وسیله گفت وگو و مذاکره به موضوعات مربوط به مرزبندی بپردازند.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر موقت ارمنستان اوایل روز آدینه اظهار داشت، نامه ای خطاب به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نوشته و خواهان یاری روسیه از جمله یاری های نظامی درخصوص رسیدگی به اوضاع وخیم در منطقه سیونیک، هم مرز با آذربایجان شده است.

پاشینیان همچنین گفته بود، فرانسه آماده است در چهارچوب حکم سازمان ملل یاری های نظامی برای کوشش های بین المللی به منظور حل مسائل در منطقه سیونیک فراهم کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1624

به "آمریکا انتظار دارد آذربایجان نیروهایش را از مرز ارمنستان خارج کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا انتظار دارد آذربایجان نیروهایش را از مرز ارمنستان خارج کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید