باکو و ایروان با پیشنهاد روسیه موافقت کردند

به گزارش نامیت، ایرنا نوشت: الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان برای مذاکره درباره مناقشه قره باغ در روسیه اعلام آمادگی کردند.

باکو و ایروان با پیشنهاد روسیه موافقت کردند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

نخست وزیر ارمنستان روز دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرگزاری تاس که آیا آماده اید برای ملاقات با همتای آذربایجانی خود با میانجی گری روسیه به مسکو بیایید؟، گفت: مناقشه قره باغ کوهستانی باید صرفا از راههای صلح آمیز حل گردد و این موضع ما است.

وی اضافه نمود: متاسفانه جمهوری آذربایجان با این دیدگاه موافق نیست. من آماده ام همه کوشش های ممکن را برای کسب نتیجه ازجمله سفر به مسکو و مذاکره بکار گیرم.

پاشینیان همچنین توضیح داد که راه حل برای حل مساله قره باغ باید بر توافق دوجانبه و نه تسلیم یکی از دو طرف پایدار باشد.

رییس جمهوری آذربایجان نیز در گفت وگو با خبرگزاری تاس بر آمادگی باکو برای مذاکره با طرف ارمنی در مسکو تاکید نمود و گفت: ما همیشه برای ملاقات در مسکو و هر مکان دیگر آماده هستیم تا به خونریزی ها انتها داده و راه حل برای صلح را بیابیم.

علی اف اضافه نمود: باکو برای هر تماسی آماده است و در این مورد من هنوز دعوت نامه ای دریافت ننموده ام و به همین دلیل این سوال به من مربوط نمی گردد.

وی ادامه داد: بارها با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و پیشتر در دوره ریاست جمهوری دمیتری مدودوف ملاقاتهای سه جانبه بین سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار گردید اما پس از آنکه زمام قدرت در ارمنستان عملا به دست جورج سوروس (میلیاردر آمریکایی) افتاد این گونه تماس ها متوقف شد.

اوضاع در منطقه قره باغ از ششم مهر (27 سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به شروع جنگ متهم نموده اند.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواهان انتها اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق معین سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1144

به "باکو و ایروان با پیشنهاد روسیه موافقت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو و ایروان با پیشنهاد روسیه موافقت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید