احتمال همکاری لادای روسیه با خودروسازان داخلی

به گزارش نامیت، روز گذشته خبری روی سایت مالی تجارت نیوز آمد که از قول معاون بین الملل ایدرو، بحث مذاکره طرف های ایرانی با شرکت خودروسازی لادای روسیه را دوباره تایید کرد. میرهادی سیدی که اخیرا سرپرستی معاونت امور بین الملل سازمان توسعه تجارت را برعهده گرفته، درباره امکان فراوری خودروهای مشترک روسی در ایران اعلام نموده: در مذاکراتی که با هیات اوراسیا داشتیم بحث صنعت خودرو و فراوری مشترک با کشورهای همسایه مطرح شد. از چندین ماه گذشته تاکنون چندین نشست میان مدیران لادا، ایران خودرو و سایپا شکل گرفت و خودروسازان مذاکرات متعددی را با شر کای تجاری برگزار کردند. آنها هم نقاط قوت را در حوزه فراوری مشترک خودرو و توسعه همکاری ها آنالیز کردند که امیدواریم در طول زمان زمینه همکاری خودرویی بین طرفین شکل گیرد.

احتمال همکاری لادای روسیه با خودروسازان داخلی

نکته جالب ماجرا اما اظهار نظر نماینده بازرگانی روسیه در گفت وگو با همین وب سایت مالی بوده که شانس جدی شدن مذاکرات در سال نوی میلادی را بالا ارزیابی نموده است اما صندلی لادا در صنعت خودرو اروپا کجاست و این شرکت روسی چه محصولاتی برای بازار ایران دارد؟

صندلی لادا در صنعت خودرو اروپا

این شرکت که 50 درصد از سهامش متعلق به معاونت تحقیقات و فناوری نهاد ریاست جمهوری روسیه است، در حدود دو دهه است که زیر عبای رنو روزگار می گذ راند. در واقع سازنده فرانسوی با خرید 50 درصد از سهام شرکت لادا، پروسه تزریق تکنولوژی های جدید به این برند قدیمی را تسریع نموده است. به لطف این همکاری لادا پیروز شده در خاتمه 9 ماهه نخست سال 2019 بیش از 265 هزار دستگاه در روسیه و اروپای شرقی فروش داشته باشد. این یعنی لادا به رغم حضور رقبای قدر، بزرگ ترین بازیگر بازار روسیه به شمار می رود که بخش عمده این مهم به دلیل قیمت مناسب و دوام مناسب محصولاتش است.

آنچه لادا در چنته دارد

لادا چند محصول قدیمی و چند مدل جدید دارد و در سال های اخیر هم با نمایش چند کانسپت جنجالی پیروز شده زمینه را برای افزایش فروش و گسترش سبد فراوریاتش فراهم کند. به غیر از مدل های قدیمی 4*4 شرکت که یک شاسی بلند آفرود با نام برونتو از مهم ترین آنهاست، سه رده از خودرو که برمبنای محصولات رنو و داچیا توسعه پیدا نموده اند، از مهم ترین گزینه های فراوری در کشور به شمار می فرایند. خودروهایی با نام ایکس ری، گرانتا و وستا که اولی یک کراس اوور ساب کامپکت اسپورت است و دو مدل دیگر در انواع هاچ بک، سدان و استیشن فروش بالایی در روسیه دارند. این خودروها که همگی از پیشرانه های کوچک و کم مصرف رنو سود می برند، قطعات فنی مشترک بسیاری با خانواده تندر 90 دارند.

نکته:

مدل ایکس ری با طول 4.17 متری خود محصولی در ابعاد پژو 2008 است که قیمتی نزدیک به 120 میلیون تومان (9750نک دلار) تا 165 میلیون (13 هزار دلار) در بازار روسیه داشته و بسته به نوع موتور بین 105 تا 122 اسب بخار قدرت دارد. این کراس اوور روسی 1275 کیلو وزن داشته و از طراحی داخلی مناسبی برخوردار است.

منبع: دیوار
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 626

به "احتمال همکاری لادای روسیه با خودروسازان داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال همکاری لادای روسیه با خودروسازان داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید