احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه ها در بعضی استان ها

به گزارش نامیت، گودرزی گفت: با توجه به شدت بارش باران در 16 استان کشور، امشب احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه ها در بعضی مناطق وجود دارد.

احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه ها در بعضی استان ها

جهت دریافت خدمات اجرای هزینه اجرای بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین شرایط آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور بارندگی و در نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: امروز بارش در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شرق لرستان، شمال و شرق خوزستان، فارس، بوشهر، همدان، مرکزی، شمال و غرب اصفهان، قم، تهران، سمنان، هرمزگان، جنوب کرمان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان از شدت بیشتری برخوردار است.

گودرزی با اشاره به اینکه فردا سامانه بارشی در نیمه شرقی و دامنه های زاگرس از فعالیت بیشتری برخوردار است، اظهار داشت: بنابر نقشه های هواشناسی روز دوشنبه بارش در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، سمنان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شمال شرق اصفهان از شدت بیشتری برخوردار است .

این کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها اطلاع داد و گفت: طی امروز و فردا بارش در بعضی استان ها از شدت بیشتری برخوردار است که با این وجود احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها، اختلال در تردد معابر شهری و جاده های مواصلاتی، لغزندگی جاده های کوهستانی و در بعضی نقاط امشب احتمال وقوع سیل وجود دارد.

وی ادامه داد: روز سه شنبه برای سواحل شمالی و بخش هایی از شرق بارش باران همراه با رعد و برق پیش بینی می گردد و روز چهارشنبه سامانه بارشی از کشور خارج می گردد.

به گفته گودرزی، امروز در نیمه غربی 3 تا 5 درجه و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه 4 تا 8 درجه در نیمه شرقی کشور کاهش دما خواهیم داشت.

گودرزی درباره آخرین شرایط آب و هوای تهران اظهار داشت: از بعدازظهر امروز تا صبح فردا رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید برای تهران پیش بینی می گردد و از فردا بعدازظهر بتدریج کاهش ابر خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در سرانجام بیشینه و کمینه دمای تهران را 16 و 6 درجه سانتی گراد اظهار داشت و گفت: دمای سطح استان به طور متوسط تا روز سه شنبه 5 تا 10 درجه کاهش می یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 758

به "احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه ها در بعضی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه ها در بعضی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید