افتتاح بزرگترین مجتمع پرورش دام توسط ستاد اجرایی فرمان امام ، محمد مخبر: جلوی یک میلیارد دلار واردات کشاورزی را میگیریم

به گزارش نامیت، آیین بهره برداری از فاز اول بزرگترین مجتمع صنعتی پرورش و اصلاح نژاد 80 هزار راسی دام سبک کشور و کلنگ زنی پروژه کارخانه لبنی با ظرفیت 12 هزار تن کره و 40 هزار تن شیر خشک در سال با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در فشافویه تهران برگزار گردید.

افتتاح بزرگترین مجتمع پرورش دام توسط ستاد اجرایی فرمان امام ، محمد مخبر: جلوی یک میلیارد دلار واردات کشاورزی را میگیریم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران محمد مخبر؛ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم، با عرض تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: ستاد اجرایی در یک سال 40 هزار طرح را با ظرفیت 165 هزار شغل ایجاد نموده که این حجم از فعالیت ها فقط با روحیه جهادی حاصل می گردد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اشتغال را مهمترین اولویت کشور مطرح نمود و گفت: در بنیاد برکت 60 هزار طرح را سال جاری هدف گذاری نموده ایم که 80 درصد آن در زمینه دامداری است.

وی اضافه کرد: شایسته کشورمان نیست که تا 90 درصد در زمینه دانه های روغنی و کره وابسته به واردات باشیم.

مخبر با اشاره به فعالیت ستاد اجرایی در بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی، گفت: براساس برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم، قصد داریم تا در مدت سه سال جلوی یک میلیارد دلار واردات کشاورزی و دامی را بگیریم که هم اکنون 25 درصد جلوتر از برنامه هایمان هستیم.

در بخش دیگری از این مراسم، حشمت الله عسگری؛ معاون استاندار تهران گفت: اینکه ستاد اجرایی فرمان امام در مسئله ای مداخله نموده که دغدغه تمام مردم است، نشان از توجه مدیریتی این مجموعه در عرصه امنیت غذایی دارد.

وی اضافه کرد: ورود پر قدرت ستاد به حوزه استراتژیک کشاورزی و تامین امنیت غذایی و مشارکت با بخش خصوصی برای رفع کردن کمبودها، منشا خیر فراوانی برای کشور بوده و باعث جهش فراوری و جلوگیری از خروج ارز شده است.

معاون استاندار تهران تاکید نمود: ستاد اجرایی فرمان امام درک زیادی از سرمایه گذاری دارد و وظیفه خود می دانم از ریاست این مجموعه تشکر کنم.

عسگری اضافه کرد: ما معتقدیم اگر قرار باشد تورم مدیریت گردد و بیکاری و آسیب های اجتماعی به حداقل برسد، فقط با توسعه ظرفیت های فراوریی ممکن است و اگر کسی در این حوزه کار کرد می تواند بگوید در راستای دغدغه های نظام قدم برداشته است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان تهران برای فراوریات محصولات کشاورزی، یادآور شد: 11 درصد شیر مصرفی کشور در تهران فراوری می گردد.

در خاتمه این مراسم از خانواده های شهیدان پاشاپور، زمانی نیا، محمدمیرزایی و ابراهیم قنقره تجلیل به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1071

به "افتتاح بزرگترین مجتمع پرورش دام توسط ستاد اجرایی فرمان امام ، محمد مخبر: جلوی یک میلیارد دلار واردات کشاورزی را میگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح بزرگترین مجتمع پرورش دام توسط ستاد اجرایی فرمان امام ، محمد مخبر: جلوی یک میلیارد دلار واردات کشاورزی را میگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید