برای کسب و کارتان بجنگید!

به گزارش نامیت، با این راهکار ها، خطرات کسب و کارتان را خنثی کنید

اگر فکر می کنید به مرحله ای رسیده اید که موقعیت کسب وکارتان با خطر روبرو شده است، بهتر است پیش دستی کنید و خود را برای روبرو شدن با آن آماده کنید. این اقدام باعث می گردد تا موقعیت خود را بهتر بسنجید و بعلاوه فرصتی به دست آورید تا برای خروج از شرایط بحرانی، برنامه ای تهیه کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

برای کسب و کارتان بجنگید!

اصولا در برخورد با مسائل، شما تنها از نظر اقتصادی به چالش کشیده نمی شوید، بلکه فشار روحی نیز به شما تحمیل می گردد که اگر آن را کنترل نکنید، نسبت به زیان اقتصادی، آسیب های بیشتری به شما و کسب وکارتان وارد می نماید.

در ادامه می خواهیم روش هایی را مرور کنیم که به ما در روبرو شدن با چالش های موجود در شرایط بحرانی یاری می نمایند.

شرایط اقتصادی خود را ارزیابی کنید

مطمئن شوید که پس اندازی برای گذراندن امورات زندگی تان به مدت حداقل 6 ماه در اختیار دارید. اگر پس انداز کافی ندارید، هزینه های اضافی را حذف و پس انداز کردن را آغاز کنید.

اگر مطمئن هستید که مقدار درآمدتان به شدت کاهش خواهد یافت و نمی توانید پس انداز کافی داشته باشید، وسایلی را که به آن ها احتیاجی ندارید، بفروشید. این اقدام باعث می گردد پول کافی برای گذراندن امورات زندگی تان به دست آورید و خانه خود را از وسایلی که به آن ها نیازی ندارید، خالی کنید.

در محیط کاری احساساتتان را کنترل کنید

گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که اتفاقات بر احساسات ما غلبه می نمایند و خونسردی خود را از دست می دهیم. این برخورد اشتباه است و تنها باعث می گردد تا شرایطی که داریم، وخیم تر سازیم.

در نظر داشته باشید که ترس نیز عاملی است که باعث می گردد قدرت تصمیم گیری درست را از دست بدهیم؛ بنابراین بهتر است بر آن غلبه کنیم و در خصوصش با همکارانمان صحبت نکنیم.

در مقابله با شرایط بحرانی، فردی پیروز است که بتواند خونسردی خود را حفظ کند و حرفه ای عمل کند. با مدیران بحث نکنید و حرف بدی در خصوص آن ها به همکارانتان نزنید. مؤدب بودن و هوشمندانه برخورد کردن باعث می گردد تا مقدار تنش ها در محیط کاری تان کاهش یابد.

با مدیران صحبت کنید

در برخی از مؤسسات، مدیری که با او کار می کنید با مدیری که به وی گزارش می دهید، ممکن است متفاوت باشد. در چنین حالتی، امکان دارد مدیری که به وی گزارش می دهید از صلاحیت ها و موفقیت های شما مطلع نباشد. در این حالت می توانید از مدیری که برای او کار می کنید، درخواست کنید با مدیر ارشد درباره شما صحبت کند. اگر این اقدام کافی نبود، می توانید به مدیر ارشدتان درخواست بدهید و با وی در خصوص کارتان صحبت کنید.

در محل کارتان تعامل بیشتری داشته باشید

در محیط کارتان، گوشه ای ننشینید. در چنین حالتی، احتمال اینکه موقعیت مناسبی برای شما مهیا گردد بسیار کم است. در کنار مدیرتان حضور یابید و از وی بخواهید در کارها و وظایف مختلف یاری کنید. تعامل و همکاری با مدیران و همکارانتان به شما یاری می نماید جایگاه بهتری به دست آورید. حتی در شرایطی که مدیرتان به شما اهمیتی ندهد، امکان اینکه مدیر بخش دیگری لیاقت شما را دریابد و بخواهد به بخش او بپیوندید، زیاد است.

در پی شغل تازهی بگردید

گاهی اوقات شرایط بد باعث می گردد موقعیت شغلی مان به خطر بیفتد. در چنین حالتی، منطقی ترین کار این است که در پی شغل تازهی بگردیم.

برای یافتن شغل تازه می توانیم از سایت ها، رویدادها و کسانی که در زمینه شغلی مان فعالیت می نمایند، استفاده کنیم. بعلاوه مؤسساتی که در زمینه کاریابی فعالیت می نمایند، می توانند به ما در یافتن شغل مناسب یاری بسیاری نمایند.

شمار زیادی از افراد، زمانی که در موقعیت شغلی شان با خطر روبرو شدند، دست به کاری نمی زنند تا شرایط به حالت عادی بازگردد؛ اما این موضوع گاهی اوقات به ضرر آن ها تمام می گردد. هرچه زودتر اقدام به یافتن شغل تازه کنید و مصاحبه های بیشتری داشته باشید؛ به شما یاری می گردد موقعیت خود را بهتر بسنجید.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1947

به "برای کسب و کارتان بجنگید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کسب و کارتان بجنگید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید