برگزاری رزمایش نظامی چین در آب های سرزمینی

به گزارش نامیت، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در پی افزایش تنش ها میان واشنگتن و پکن و همچنین تهدیدات روز افزون آمریکا علیه این کشور، ارتش چین از انجام رزمایش نظامی دریایی در سه نقطه جغرافیایی استراتژیک آب های این کشور واقع در دریای زرد، دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی اطلاع داد.

برگزاری رزمایش نظامی چین در آب های سرزمینی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گفته تلویزیون دولتی چین، در جریان این رزمایش ها، ادوات جنگی جدید فراوری چین مورد آزمایش و رونمایی عملیاتی قرار گرفته اند.

تمرینات نظامی مذکور پس از اظهارات روز شنبه لیوید آستین وزیر دفاع آمریکا اجرا شده که خواهان شکل گیری نوعی بازدارندگی معتبر در برابر چین شده و اعلام نموده که قرار است در سفر خود به آسیا، با متحدین واشنگتن در این قاره در مورد چگونگی مواجهه با خطر چین گفتگو و مذاکره کند.

گفتنی است، نوبیو کیشی وزیر دفاع ژاپن امروز سه شنبه بیان کرد که میخواهد در ملاقات با لوید آستین همتای آمریکایی، با او درباره جنبه هایی از فعالیت های پکن در دو دریای چین جنوبی و چین شرقی، بحث و گفتگو داشته باشد.

به ادعای این مقام ژاپنی، محیط امنیتی منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک شرایط دشواری دارد.

آستین هم که در همراهی با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به توکیو سفر نموده، مدعی شد آمریکا-ژاپن اتحادی قوی دارند و دو کشور باید در زمینه حق آزادی کشتیرانی در ایندوپاسیفیک، با یکدیگر همکاری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1456

به "برگزاری رزمایش نظامی چین در آب های سرزمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رزمایش نظامی چین در آب های سرزمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید