تور چین: برگزاری همایش ایران شناسی گفتگوهای فرهنگی ایران و چین

به گزارش نامیت، به گزارش خبرنگاران، همایش ایران شناسی، از سلسله همایش های گفت وگوهای فرهنگی بین ایران و چین، 27 و 28 مهرماه 1400 برگزار می گردد. در اطلاعیه این همایش آمده است: با توجه به پیشینه روابط تاریخی و تعاملات فرهنگی بین ایران و چین از دیرباز و رشد حال حاضر صندلی چین در سطح بین الملل، لزوم تعمیق بخشیدن به درک و دانش دوجانبه، در فضای آکادمیک دو کشور امری بدیهی و لازم است.

تور چین: برگزاری همایش ایران شناسی گفتگوهای فرهنگی ایران و چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر همین اساس برگزاری این همایش به وسیله گروه زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی به اسم اولین گروه زبان چینی در ایران می تواند باعث آشنایی هر چه بیشتر پژوهشگران و فعالان دانشگاهی دو کشور باشد و ارتباطات و تعاملات دو کشور در سایه پژوهش های تاریخی و فرهنگی و فضای گفتمانی اهل علم عمق بیشتری پیدا کند و از طرفی زمینه ساز ایجاد فرصت های همکاری علمی و فرهنگی برای دانشگاه، اعضای هیئت علمی و دانشجویان و دانش پژوهان باشد.

ایجاد محورهای تحقیقی در زمینه علوم انسانی مثل ایران شناسی، چین شناسی و ایجاد گفتمان های تاریخی و فرهنگی و ادیانی و زبانی جهت رشد و توسعه این محورها در فضای آکادمیک دو کشور، محورهای اصلی این همایش دو روزه است.

پژوهشگران و صاحب نظران می توانند مقالات خود را تا 10 مهرماه به ایمیل [email protected] ارسال نمایند.

بعلاوه شماره های 09307458990 و 29905185 برای تماس تلفنی در نظر گرفته شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1723

به "تور چین: برگزاری همایش ایران شناسی گفتگوهای فرهنگی ایران و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: برگزاری همایش ایران شناسی گفتگوهای فرهنگی ایران و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید