بیشترین تقاضا و بالاترین رشد قیمت بورس امروز

به گزارش نامیت، خبرنگاران : در پایان معاملات امروز، ارزش صف های خرید 2 هزار و 418 میلیارد تومان شد که نسبت به روز چهارشنبه افزایش 119 درصدی را نشان می دهد.

بیشترین تقاضا و بالاترین رشد قیمت بورس امروز

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه بازار سهام، شاخص کل بورس 19 هزار و 730 واحد افزایش یافت و به رقم یک میلیون و 490 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز 8 هزار و 695 واحد بالا آمد و در رقم 431 هزار و 863 واحد ایستاد.

عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز، ارزش صف های خرید 2 هزار و 418 میلیارد تومان شد که نسبت به روز چهارشنبه افزایش 119 درصدی را نشان می دهد. ارزش صف های فروش نیز 64 درصد کاهش یافت و به رقم 154 میلیارد تومان رسید.

نمادهای چخزر (صنایع چوب خزر کاسپین)، خودرو (ایران خودرو) و کگهر (معدنی و صنعتی گلگهر) بیشترین صف خرید را داشتند و بیشترین صف فروش به نمادهای انرژی1 (نهادهای مالی بورس انرژی)، پدرخش (شرکت درخشان ایران) و بکهنوج (تولید برق ماهتاب کهنوج) تعلق داشت.

سهم های تاثیرگذار

در روزی که شاخص کل به فاصله 10 هزار واحدی کانال 1.5 میلیون رسید، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (با نماد معاملاتی فارس) بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشت. قیمت سهام فارس 2.6 درصد افزایش یافت و به تنهایی شاخص کل بورس را 2 هزار و 610 واحد بالا کشید. پس از فارس، شرکت های گلگهر (با نماد معاملاتی کگل)، چادرملو (با نماد کچاد) و ایران خودرو (با نماد خودرو) دیگر سهم های سبزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص بورس داشتند.

بیشترین رشد قیمت

در بورس، شرکت های بیمه البرز (با نماد معاملاتی البرز)، مگسال (با نماد زمگسا)، قند اصفهان (با نماد کدما)، بهنوش (با نماد غبهنوش) و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) بیشترین رشد قیمت را داشتند و در فرابورس نیز شرکت کشت و صنعت دشت خرمدره (زدشت) و شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) بیشترین رشد قیمتی را داشتند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1293

به "بیشترین تقاضا و بالاترین رشد قیمت بورس امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین تقاضا و بالاترین رشد قیمت بورس امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید