تحصیل 571 هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم استان اصفهان

به گزارش نامیت، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: در نیمه اول امسال با اقدامات به عمل آمده در بخش های املاک، بانک زمین و حفاظت از اراضی، 571 هکتار از اراضی ملی و موات داخل حریم در سطح استان اصفهان تحصیل شد.

تحصیل 571 هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم استان اصفهان

عبدالحسین پارسایی راد گفت: حوزه املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، با دارا بودن سه اداره واگذاری، حقوقی و املاک، راهبری و نظارت بر تمامی امور مربوط به اراضی دولتی در سطح استان را برعهده دارد.

او افزود: بر این اساس این حوزه قیمت گذاری اراضی واگذار و خریداری شده، نظارت برایجاد وبروز رسانی بانک اطلاعات زمین، نظارت بر حفاظت از اراضی، نظارت بر شناسائی و انتخاب زمین مناسب برای پروژه ها، امکان سنجی اراضی و تحویل زمین، تغییر و تحول اراضی داخل و خارج از حریم و محدوده با هماهنگی منابع طبیعی، اخذ اسناد مالکیت تک برگی و تثبیت اراضی دولتی و پالایش اطلاعات اراضی، واگذاری اراضی به اقشار ویژه و تامین اراضی در جهت ساخت مسکن در راستای سیاست های دولت را در سطح استان پهناور اصفهان پیگیری و به انجام می رساند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال با برنامه ریزی و تلاش بی وقفه توانستیم جلوتر از اهداف تعیین شده در بیشتر شاخص های اختصاصی عمل کنیم. اذعان داشت: در نیمه اول امسال با اقدامات به عمل آمده در بخش های املاک، بانک زمین و حفاظت از اراضی، 571 هکتار از اراضی ملی و موات داخل حریم در سطح استان، بنام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن تحصیل شد، که این میزان بیش از 3 برابر برنامه ابلاغی بوده است.

او بیان داشت: در راستای اجرای دقیق قانون حدنگار 776 سند دفترچه ای اراضی دولتی استان اصفهان به سند تک برگ تبدیل شد. همچنین صورتمجلس تفکیکی در سطح برای 267 قطعه و در طبقات برای 314 واحد در طبقات اخذ شده است.

پارسایی راد گفت: در حوزه حقوقی، تعیین تکلیف پرونده های حقوقی له و علیه دولت (جاری و مختومه) به تعداد 629 رای انجام که بیش از 3.5 برابر برنامه بوده است همچنین طرح دعوی و تکمیل پرونده برای متصرفین اراضی دولتی به تعداد 66 قطعه انجام پذیرفته که معادل 176 درصد اهداف تعیین شده بوده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد: حوزه واگذاری این اداره کل، تا کنون اراضی مورد نیاز برای ساخت مسکن 137 نفر از اقشار ویژه در سطح استان تامین شده که این تعداد 137 درصد برنامه بوده است همچنین به منظور عمل به تکالیف قانونی، در حال حاضر اراضی و واحد های مسکونی معادل 921 واحد و 37 هکتار اراضی غیرمسکونی واگذار شده است.

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مهر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2078

به "تحصیل 571 هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل 571 هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید