تدارک شروع سال تحصیلی جدید در مناطق سیل زده گلستان

به گزارش نامیت، مدرسه 40 هزار دانش آموز گلستانی در سیل سال جاری آسیب دیده بود و با کوشش انجام شده، هیچ دانش آموزی اول مهر بدون کلاس درس نخواهد بود.

تدارک شروع سال تحصیلی جدید در مناطق سیل زده گلستان

به گزارش خبرنگاران-منطقه گلستان، سیل ابتدای سال جاری به 324 مدرسه در استان گلستان خسارت وارد کرد. در آن موقع با توجه به اینکه سیل در نوروز اتفاق افتاده بود و فرصتی برای تعمیر یا بازسازی مدارس آسیب دیده وجود نداشت، سعی شد مشکل فضای آموزشی دانش آموزان با دو شیفته کردن مدارس و استقرار کانکس رفع گردد.

بعد از خاتمه سال تحصیلی، تعمیر و بازسازی مدارس آسیب دیده به همت آموزش وپرورش، سپاه، گروه های جهادی و خیرین با جدیت در دستور کار نهاده شد و به گفته مدیرکل آموزش وپرورش گلستان، 300 مدرسه آسیب دیده از سیل، تعمیر شده و دانش آموزان از اول مهر در آن ها مشغول به تحصیل خواهند شد.

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش وپرورش گلستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 17 مدرسه در مناطق سیل زده در دست ساخت است که بین 10 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. همچنین قرارداد و توافق نامه ساخت 7 مدرسه دیگر نیز بسته شده است.

وی گفت: تمامی این مدارس تا خاتمه سال تحصیلی 98-99 آماده خواهند شد.

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان اعلام نمود: حدود 10 میلیارد تومان تجهیزات آموزشی شامل میز و نیمکت، کمد و ... برای مدارس مناطق سیل زده تهیه شد. همچنین حدود 3 میلیارد تومان تجهیزات کامپیوتری و 700 میلیون تومان وسایل ورزشی در اختیار این مدارس نهاده شد.

گوهری راد با اشاره به اینکه هیچ دانش آموزی در این مناطق بدون کلاس درس نخواهد بود، یادآور شد: به یاری خیرین تقریباً به تمامی دانش آموزان مناطق سیل زده لوازم التحریر اهداء شد.

نماینده مردم آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با خبرنگاران-منطقه گلستان اظهار کرد: تعدادی از مدارس شهر آق قلا و روستاهای آن که در سیل آسیب دیده بود را کوبیدند و در حال ساخت است.

نبی هزارجریبی با اشاره به همت خیرین و گروه های جهادی در ساخت مدارس، گفت: یکی از این مدارس توسط کسبه بازار ابزار تهران در حال ساخت است.

وی بیان نمود: وقتی که فضای آموزشی کم باشد به ناچار مدارس دو شیفته و یا کلاس ها تجمیع می گردد که این امر مشکلاتی را برای دانش آموزان به همراه خواهد داشت. مدارس باید به سرعت ساخته شوند و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

نماینده مردم آق قلا در مجلس شورای اسلامی اعلام نمود: بر اساس اعلامی که به ما شده مدارس تخریبی تا خاتمه سال تحصیلی آینده ساخته خواهد شد و دانش آموزان از مهر سال آینده می توانند از آن ها استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 411

به "تدارک شروع سال تحصیلی جدید در مناطق سیل زده گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدارک شروع سال تحصیلی جدید در مناطق سیل زده گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید