ترکیه دستگاه های تنفس مصنوعی چینی ارسالی به اسپانیا را مصادره کرد

به گزارش نامیت، اسپانیا از یک سو درگیر شیوع روزافزون ویروس کرونا و بیمارستان های مملو از بیماران بوده و از طرفی با مشکل جدی کمبود تجهیزات تنفسی و مصادره محموله خریداری شده خود از چین توسط ترکیه همراه شده است.

ترکیه دستگاه های تنفس مصنوعی چینی ارسالی به اسپانیا را مصادره کرد

به گزارش روز شنبه نشریه ال پائیس، آرانچا گونزالس لایا وزیر امورخارجه اسپانیا در نشستی خبری در واکنش به اقدام ترکیه در توقف پرواز هواپیمای حاوی محموله تجهیزات تنفسی از چین به مقصد اسپانیا خاطرنشان کرد، مادرید با وجود بهانه آنکارا مبنی بر احتیاج احتمالی ترکیه به این تجهیزات در مقابله با کنترل ویروس کرونا در این کشور، انتظار دارد که در چند هفته آینده این محموله به اسپانیا ارسال گردد.

در حالی که این روزها با گسترش ویروس کرونا در کشورهای مختلف، دستگاه ها و تجهیزات تنفسی تبدیل به چالش اصلی دولت ها شده است، یک کارخانه نظامی در اسپانیا نیز برای یاری به جبران کمبود این تجهیزات، اقدام به فراوری پنج هزار دستگاه تنفسی نموده است.

وزارت دفاع اسپانیا نیز روز گذشته (آدینه) خاطرنشان کرد که دو هواپیمای ارتش آلمان حاوی محموله 50 تایی دستگاه های تنفس مصنوعی در پایگاه هوایی تورخون به زمین نشست.

سالوادور ایا وزیر بهداشت اسپانیا پیشتر با بیان اینکه اوج ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در هفته اول ماه آوریل تخمین زده می گردد، خاطرنشان کرد، با وجود اقدام دولت برای خرید یک هزار و 114 دستگاه تنفسی، اما این تجهیزات تا چند ماه آینده وارد نخواهند شد.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا تا به امروز 119 هزار و 199 نفر به این ویروس مبتلا شده و 11هزار و 198 نفر جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 866

به "ترکیه دستگاه های تنفس مصنوعی چینی ارسالی به اسپانیا را مصادره کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه دستگاه های تنفس مصنوعی چینی ارسالی به اسپانیا را مصادره کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید