تور عمان ارزان: ترکیه، چین و عمان در ساحل گلستان سرمایه گذاری می نمایند

به گزارش نامیت، مدیر کل میراث فرهنگی گلستان از شکل گیری پروژه هایی با حضور سرمایه گذاران کشورهای ترکیه، چین و عمان در ساحل دریای خزر در استان گلستان اطلاع داد.

تور عمان ارزان: ترکیه، چین و عمان در ساحل گلستان سرمایه گذاری می نمایند

با تور عمان ارزان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

ابراهیم کریمی در همایش شورای اسلامی شهر و روستاهای بخش مرکزی شهرستان آزادشهر اظهار کرد: امروزه در حوزه زیرساخت های جهانگردی شامل هتل و مراکز اقامتی، اقداماتی در حال اجرا است و شهرستان آزادشهر نیز در زمینه جهانگردی از بسیاری شهرستان های دیگر جلوتر است.

وی اعلام کرد: برای تامین زیرساخت های جهانگردی در استان، برنامه هایی در دست تهیه است تا گلستان به مقصد جهانگردی تبدیل گردد. یکی از راه های توسعه این است که جهانگرد و مسافر را در استان ماندگار کنیم و گلستان را از معبر به مقصد جهانگردی تبدیل کنیم. در سال گذشته 304 هزار نفر در گلستان اقامت کردند و با اقداماتی که در نوروز 95 با وجود شرایط نامساعد جوی انجام شد، 524 هزار نفر اقامت داشتند که رشد 70 درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به اهمیت جهانگردی روستاها، اضافه کرد: دهیاران توجه داشته باشند که بسیاری از جهانگردان خارجی علاقه به ماندن در هتل ندارند و هتلها بیشتر برای ماموریت های اداری استفاده می گردد. امروزه در جهان و کشور ایران، افرادی که قصد جهانگردی دارند، به طبیعت و روستاهای زیبا با بافت تاریخی و صنایع دستی آن علاقه نشان می د هند.

کریمی یادآور شد: بوم گردی در روستاها یکی از مهمترین اقداماتی است که در حال عملیاتی شدن است. در روستاهایی که ظرفیت جهانگردی دارند، افراد می توانند از ساختمان های موجود در روستاها استفاده نمایند و فضایی ایجاد نمایند که جهانگردان را به روستاهای هدف جهانگردی بکشانند. 100 میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز و راه اندازی یک بوم کلبه پرداخت می گردد.

وی اضافه کرد: در تنگراه بوم کلبه ای با یک خط اینترنت و کامپیوتر در فضای طبیعت، جهانگردان خارجی و داخلی را جذب نموده و رزرو این مکان 6 ماه به 6 ماه انجام می گردد.

کریمی، بوم گردی را یکی از برترین فرصت ها برای ایجاد اشتغال در روستاها عنوان نمود و اضافه کرد: توجه به روستاهایی دارای بافت تاریخی در کنار روستاهای دارای ظرفیت های جهانگردی نیز مورد توجه است.

وی، روستای فارسیان آزادشهر را ماسوله دوم ایران معرفی کرد و گفت: با اقدامات خوب بنیاد مسکن، فارسیان به روستای هدف جهانگردی تبدیل شده و بنا داریم ظرفیت های تاریخی آزادشهر را معرفی کنیم. آزادشهر در دومحور اصلی جهانگردی در محور استان سمنان و محور اصلی جاده تهران- مشهد قرار گرفته است. کاخ خوش ییلاق در این منطقه بازسازی شده و آماده است تا به سرمایه گذاران، تحویل و تبدیل به مرکز اقامتی گردد.

وی درادامه خاطر نشان کرد: جهانگردی بدون توجه به ظرفیت های صنایع دستی و غذاهای بومی و سوغات محلی جالب نیست و باید همه موارد در کنار هم باشند. این اداره کل آمادگی دارد، فضاهایی که روستاها در اختیار قرار می دهند را تبدیل به خانه صنایع دستی روستایی نموده و آنرا تجهیز و راه اندازی نموده و تحویل هنرمندان روستا نماید.

وی با بیان اینکه سال جاری تاکید بر این است که در حوزه صنایع دستی و جهانگردی اتفاقات خوبی را ببینیم، اذعان کرد: این دو حوزه یکی از کم هزینه ترین و سریعترین امکان سرمایه گذاری را فراهم می نمایند. لازم است دهیاران و شوراهای روستایی ارتباط برقرار نموده و از فرصت ها استفاده نمایند و با استفاده از این امکانات، مردم را راهنمایی نمایند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1885

به "تور عمان ارزان: ترکیه، چین و عمان در ساحل گلستان سرمایه گذاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان ارزان: ترکیه، چین و عمان در ساحل گلستان سرمایه گذاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید