تقویت همکاری های دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در حوزه گردشگری

به گزارش نامیت، سرپرست معاونت گردشگری خراسان شمالی با اشاره به برنامه های مشترک با استان سیستان و بلوچستان به منظور توسعه گردشگری، گفت: تفاهم نامه هایی در این زمینه خواهیم داشت که به معرفی ظرفیت های گردشگری هر دو استان یاری می نماید.

تقویت همکاری های دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در حوزه گردشگری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، علی کاظمی در نشست مشترک فعالان گردشگری این استان و استان سیستان و بلوچستان گفت: با پیوستن به پویش ملی سیستان را ببینیم، بلوچستان را بشنویم، برای هرگونه همکاری های مشترک در راستای توسعه گردشگری دو استان، آمادگی داریم.

او از راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان در خانه صنایع دستی بجنورد اطلاع داد، گفت: برگزاری تورهای آشناسازی برای راهنمایان و دفاتر گردشگری در سیستان، پیشنهاد شده است که ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه بسیار خوب است.

سرپرست معاونت گردشگری خراسان شمالی ضمن برشمردن بعضی از ظرفیت های گردشگری استان، عنوان نمود: تنوع فرهنگ و اقوام و آب و هوا در استان از مزیت ها و نقاط مثبتی است که با معرفی به مردم دیگر استان ها در رونق گردشگری اثرگذار است.

کاظمی با اشاره به این که هدف ما این است که ایران خود را بیشتر بشناسیم و بشناسانیم، توضیح داد: استان سیستان و بلوچستان سرزمین ناشناخته ای است با جاذبه های گردشگری جالب توجه و به خصوص مردمانی میهمان نواز که اگر این پتانسیل ها فعلیت پیدا نمایند به تنهایی می تواند چرخ اقتصاد منطقه را به گردش درآورند.

او با تأکید بر فعال سازی کمیته ای مشترک با حضور انجمن دفاتر و راهنمایان گردشگری و نیز مسئولان و مدیران حوزه گردشگری دو استان، ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن تفاهم نامه هایی که در این زمینه امضا می گردد، پویش ملی راه اندازی شده برای تمام استان ها دستاوردهای خوبی خواهد داشت.

مجتبی میرحسینی معاون گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به گوشه ای از جاذبه های این استان گفت: امروز باید وابستگی به اقتصاد نفتی را کاهش دهیم و اگر فانوس گردشگری دریایی را در ایران روشن کنیم، شاهد تنوع بخشی منابع درآمدی و رونق مالی خواهیم بود.

او بابیان این که بخش اصلی احیای تمدن دریایی که پیشینه ای تاریخی در ایران زمین دارد، با بهره گیری از گردشگری به دست می آید، اضافه کرد: در پویش ملی سیستان را ببینیم، بلوچستان را بشنویم، 26 اقدام ملی، 15 اقدام استانی و سه اقدام بین المللی را دنبال می کنیم.

میرحسینی عنوان نمود: گردشگری در سیستان و بلوچستان به سمت مردمی شدن حرکت نموده است که این مهم، پایداری در صنعت گردشگری را به دنبال خواهد داشت و ما نیز کوشش می کنیم این جریان را در دیگر استان ها معرفی کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 294

به "تقویت همکاری های دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در حوزه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت همکاری های دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در حوزه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید