تلاش 27 تسهیل گر برکت در دیار ستارخان و باقرخان

به گزارش نامیت، خبرگزاری خبرنگاران- حاصل تلاش 27 مجری و تسهیل گر بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان آذربایجان شرقی 9 هزار شغل بوده است.

تلاش 27 تسهیل گر برکت در دیار ستارخان و باقرخان

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر افزود: تا به امروز 3 هزار و 48 طرح اشتغال زایی اجتماع محور در منطقه ها محروم و روستایی آذربایجان شرقی به بهره برداری رسیده که ایجاد 9 هزار و 144 فرصت شغلی را در پی داشته است.

مرتضی نیازی با اشاره به فعالیت بنیاد برکت در آذربایجان شرقی از سال 1398 گفت: 14 شهرستان، 32 بخش و 223 روستا در استان تحت پوشش فعالیت های اشتغال زایی بنیاد قرار دارند.

به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت، 27 مجری و تسهیل گر این بنیاد در منطقه ها روستایی و کم برخودار استان آذربایجان شرقی مشغول به خدمت رسانی و ایجاد و تکمیل فرآیند اشتغال زایی هستند.

نیازی گفت: حجم کل سرمایه گذاری برای راه اندازی 3 هزار و 48 طرح اشتغال زایی در استان آذربایجان شرقی 3 هزار و 440 میلیارد ریال است.

وی درباره رسته های مشاغل ایجاد شده در آذربایجان شرقی نیز توضیح داد: رسته های کشاورزی، خدمات و صنعتی به ترتیب با 58، 27 و 15 درصد بیشترین سهم را از مشاغل ایجاد شده برکت در استان به خود اختصاص می دهند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت تاکید کرد: 27 درصد کارآفرینان بنیاد در استان آذربایجان شرقی را زنان تشکیل می دهند.

نیازی با اشاره به فعالیت های بنیاد برکت در حوزه توانمند سازی و اشتغال آفرینی گفت: بنیاد تا سرانجام سال جاری فرآیند راه اندازی 80 هزار طرح اجتماع محور با ظرفیت اشتغال 240 هزار نفر را به سرانجام می رساند.

وی ادامه داد: بنیاد برکت برای سال 1401 نیز بهره برداری از 100 هزار طرح اشتغال زایی را در دستور کار دارد که باعث ایجاد 300 هزار شغل خواهد شد.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 3 هزار و 16 طرح در حوزه های توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه گذاری 6 هزار و 951 میلیارد ریال در منطقه ها محروم و کم برخوردار استان آذربایجان شرقی به بهره برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1924

به "تلاش 27 تسهیل گر برکت در دیار ستارخان و باقرخان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش 27 تسهیل گر برکت در دیار ستارخان و باقرخان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید