توضیحات عضو هیئت رئیسه مجلس درباره آنالیز طرح تعطیلی پنج شنبه ها در سراسر کشور

به گزارش نامیت، یک عضو هیأت رئیسه مجلس گفت که طرح تعطیلی روز پنج شنبه کلیه مراکز اداری و آموزشی و قضایی در کلیه استان ها و شهرستان ها همانند تهران بعد از دریافت گزارش از کمیسیون اجتماعی در نوبت آنالیز صحن قرار می گیرد.

توضیحات عضو هیئت رئیسه مجلس درباره آنالیز طرح تعطیلی پنج شنبه ها در سراسر کشور

ایسنا نوشت: احمد امیرآبادی در شرح روال آنالیز تعطیلی روز پنج شنبه کلیه مراکز اداری و آموزشی و قضایی در کلیه استان ها و شهرستان ها همانند تهران در صحن علنی مجلس گفت: هیأت رئیسه بعد از ارائه گزارش کمیسیون اجتماعی آن را جهت آنالیز در نوبت صحن قرار می دهد که به احتمال زیاد به این دوره مجلس نمی رسد چون طرح ها و لوایح زیادی در نوبت آنالیز قرار دارند.

وی در عین حال گفت: البته اگر 50 نماینده مجلس در نامه ای به هیأت رئیسه خواهان آنالیز با اولویت این طرح شوند در صورت تصویب تقاضا در مجلس این طرح زودتر از موعد در این دوره مورد آنالیز قرار می گیرد.

سهیلا جلودارزاده عضو کمیسیون اجتماعی نیز در این باره گفت: این طرح به صورت عادی در کمیسیون اجتماعی تصویب شده است. برای اینکه در این دوره مجلس مورد آنالیز و تصویب قرار گیرد نیاز به امضای 50 نماینده جهت درخواست آنالیز این طرح با اولویت دارد که این اتفاق هم رخ خواهد داد.

وی با این پیش بینی که این طرح در مجلس تصویب و بعد از آن اجرایی می گردد، گفت: تمرکز این طرح بر روی تعطیلی روز پنج شنبه در کلان شهرها است چون این موضوع مسائل زیادی به خصوص برای خانم ها ایجاد نموده است. مثلا خانمی که ساکن اسلامشهر است و در همان شهر کار می نماید فرزندش در تهران درس می خواند و وقتی مدرسه او در روز پنج شنبه تعطیل است او مجبور است سر کار برود و این مسائلی را برای خانواده ها ایجاد نموده است.

هفته گذشته کمیسیون اجتماعی طرح تعطیلی روز پنج شنبه کلیه مراکز اداری و آموزشی و قضایی در کلیه استان ها و شهرستان ها همانند تهران را به تصویب رساند و گزارش آن را به هیأت رئیسه تقدیم کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 484

به "توضیحات عضو هیئت رئیسه مجلس درباره آنالیز طرح تعطیلی پنج شنبه ها در سراسر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات عضو هیئت رئیسه مجلس درباره آنالیز طرح تعطیلی پنج شنبه ها در سراسر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید