اُفت شدید یاری به مدرسه

به گزارش نامیت، مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش وپرورش و منطقه ها آزاد تجاری درباره وصول عایدیها و عملکرد اقتصادی شوراهای آموزش وپرورش گفت: در سنوات گذشته مشارکت های مردمی در مدارس و فوق برنامه ها را داشتیم که به دلیل بروز کرونا و تعطیلی مدارس، یاری های مردمی با افت شدید روبرو و باعث شد عایدی شورا کاهش یابد. سال 99 تقریبا 1500 میلیارد تومان عایدی کسب شد.

اُفت شدید یاری به مدرسه

رسول پاپایی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به شروع هفته گرامیداشت شوراهای آموزش وپرورش که از امروز، آدینه 24 دی ماه شروع می گردد، اظهار کرد: تجلیل و تقدیر از شوراهای برتر در سال 99 با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام می گردد. مقرر شده است در سطح شهرستان و استان نیز با حضور فرمانداران و استانداران از اعضای شوراهای آموزش وپرورش تقدیر گردد.

وی اضافه کرد: بر اساس ارزیابی ها استان های ایلام، همدان، اصفهان، کرمانشاه و شهرستان های تهران واجد بیشترین امتیاز شده و به عنوان شوراهای برتر آموزش و پرورش از آنها تجلیل می گردد.

مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش وپرورش و منطقه ها آزاد تجاری با بیان اینکه 684 شورا در سطح کشور داریم گفت: سال گذشته از حیث عملکرد جلسه ای، شوراها 284 جلسه در سطح استان و 6021 جلسه در سطح شهرستان برگزار نموده اند. علی رغم بروز کرونا و دیگر مسائل، شاهد رشد 15 درصدی جلسات بودیم که نشان می دهد باوجود آنکه مدیران اجرایی با مسائل متعدد روبرو بودند، اما اهتمام شان به آموزش و پرورش کم نشده است.

پاپایی اضافه کرد: شوراها 27 هزار و 121 مصوبه داشته اند؛ طی سه سال گذشته تعداد مصوباتمان کم شده، زیرا تاکید نموده ایم که مصوبات دستوری، مصوباتی که بودجه ندارند، مصوباتی که متولی و زمان اجرا ندارند را نمی پذیریم. بنابراین مصوبات کیفی شده است. از مجموع مصوبات، 23 هزار و 383 مورد اجرایی شده و می توان گفت 87 درصد مصوبات اجرا شده یا در دست اجراست و تقریبا دیگر مصوبه توصیه ای نمی پذیریم.

وی درباره وصول عایدیها و عملکرد اقتصادی شوراها نیز شرح داد و گفت: در سنوات گذشته مشارکت های مردمی در مدارس و فوق برنامه ها را داشتیم که به دلیل بروز کرونا و تعطیلی مدارس، یاری های مردمی با افت شدید روبرو و باعث شد عایدی شورا کاهش یابد. سال 99 تقریبا 1500 میلیارد تومان عایدی کسب شد.

مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش وپرورش و منطقه ها آزاد تجاری درباره نحوه هزینه کرد این عایدیها اظهار کرد: بخشی از این مبالغ، ریالی نیست و یاری های معنوی و تبدیل به احسن ها را دربرمی گیرد. مواردی که جنبه ریالی ندارند، ارزش ریالی شان محاسبه می گردد. بخشی هم یاری های اقتصادی است که صرف توسعه و تجهیز مدارس و برنامه های کلان آموزش وپرورش استان ها شده و مستقیما در استان ها هزینه می گردد.

پاپایی بعلاوه روزشمار هفته شوراها را اظهار داشت و گفت: 24 دی ماه به نام شوراهای آموزش وپرورش، ارتقای فرهنگ وقف و خیریه آموزشی، 25 دی ماه به نام شوراهای آموزش وپرورش، الگوی مدیریت هیئت امنایی، 26 دی ماه به نام شوراهای آموزش وپرورش، نقش آفرینی فعال خانواده ها و فرهنگیان در مدیریت و تحول مدرسه، 27 دی ماه به نام شوراهای آموزش وپرورش، حمایت و نظارت محلی و کاهش تمرکز، 28 دی ماه به نام شوراهای آموزش وپرورش، مسئولیت اجتماعی شرکت ها و سازمان ها، 29 دی ماه به نام شوراهای آموزش وپرورش، مردمی سازی تعلیم و تربیت و 30 دی ماه به نام شوراهای آموزش وپرورش، زمینه ساز تحقق گام دوم انقلاب در تعلیم وتربیت نامگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1909

به "اُفت شدید یاری به مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اُفت شدید یاری به مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید