جزییات تغییر کد پلاک خودرو فقط در 45 دقیقه

به گزارش نامیت، محدودیت های کرونا مسائلی برای تردد شهروندان ایجاد کرد. کسانی که پلاک خودرو آنها بومی نیست با مسائلی در تردد روزانه خود روبرو اند. در همین رابطه پلیس تمهیدات تازه ای اندیشیده تا مسائل این شهروندان برطرف گردد.

جزییات تغییر کد پلاک خودرو فقط در 45 دقیقه

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا، در مورد تغییر پلاک خودروها با توجه به منطقه و محل سکونت افراد گفت: بر اساس ماده 6 آیین نامه هدایت و رانندگی اشخاص حقیقی و حقوقی دارای پلاک مکلفند پس از گذشت حداکثر 10 روز از زمان تغییر محل اقامت، نشانی و کدپستی خود را به واحد شماره گذاری اعلام نمایند؛ مسؤولیت قانونی مربوط به اطلاع ندادن محل اقامت به عهده مالک است.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا اضافه کرد: بر اساس این ماده قانونی، باید افرادی که خودروی شان دارای پلاک یک شهرستان بوده و خود در محل دیگری سکونت دارند، نسبت به تغییر کد پلاک خود اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: تصویب منع تردد شبانه برای شهرهای نارنجی

او با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا در مورد ممنوعیت ورود پلاک های غیربومی به شهرها گفت: اگر هموطنان نسبت به تغییر کد پلاک خود با توجه به محل سکونت اقدام نمایند هیچ مسئله ای برای تردد و ورود به شهر محل سکونت خود ندارند.

دریافت کد پلاک بومی فقط در 45 دقیقه

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در پاسخ به دیگر پرسش در مورد چگونگی تغییر کدپلاک گفت: با توجه به این که از امروز مراکز تعویض پلاک در مراکز استان ها -به غیر از 10 مرکز استان که هنوز در شرایط قرمز هستند- باز شده اند افراد می توانند به وسیله نوبت دهی اینترنتی و همراه داشتن مدارک احراز محل سکونت از جمله اجاره نامه یا سند مالکیت، مدارک هویتی و مدارک خودرو به همراه خودرو به یکی از مراکز تعویض پلاک مراجعه نمایند و پلاک خودروی خود را به کد پلاک شهر محل سکونت خود تغییر دهند.

سرهنگ محمدی گفت: کل فرایند تغییر کد پلاک در بازه زمانی 45 دقیقه تا یک ساعت انجام می گردد؛ بدین صورت خودروهایی که در شهری ساکن بوده و پلاک غیربومی دارند، در هنگام محدودیت ها و ممنوعیت های تردد هیچ مسئله ای را نخواهند داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1299

به "جزییات تغییر کد پلاک خودرو فقط در 45 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات تغییر کد پلاک خودرو فقط در 45 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید