درخشش دانشجوی دانشگاه یزد در دومین مسابقات قهرمانی پارابدمینتون بانوان کشور

به گزارش نامیت، دانشجوی دانشگاه یزد در دومین مسابقات قهرمانی پارابدمینتون بانوان کشور پیروز به کسب مدال طلای دوبل و نقره تک نفره این مسابقات شد.

درخشش دانشجوی دانشگاه یزد در دومین مسابقات قهرمانی پارابدمینتون بانوان کشور

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، منا کامیابی، دانشجوی دانشگاه یزد در دومین مسابقات قهرمانی پارابدمینتون بانوان کشور که به مناسبت گرامیداشت هفته پاراالمپیک در استان اصفهان برگزار گردید، پیروز به کسب مدال طلای دوبل و نقره تک نفره این مسابقات شد.

کامیابی در این باره گفت: این دومین دوره از سری مسابقات قهرمانی پارابدمینتون در کشور است که توانستم در کلاس SU5 بازی نموده و در قسمت دوبل این مسابقات مقام اول و تک نفره نیز مدال نقره را از آن خود کنم.

دانشجوی دانشگاه یزد با بیان اینکه هم زمان با قبولی در رشته جغرافیای دانشگاه یزد با رشته ورزشی پارابدمینتون آشنا شده ام، بیان داشت: در گذشته با رشته ورزشی بدمینتون آشنایی داشتم، اما در سال 1398 کار خود را به صورت حرفه ای با ورزش پارابدمینتون آغاز نموده و توانستم در سال 1395 مقام سوم بدمینتون شهرستان شهرضا اصفهان و در سال 1398 نیز توانستم مقام دوم استانی در رشته پارابدمینتون را کسب کنم.

وی اضافه نمود: از آنجایی که ساکن شهرستان شهرضا هستم و کلاس های پارابدمینتون در مرکز استان تشکیل می گردد برای تمرینات باید هفته ای سه مرتبه به اصفهان سفر کنم که با کوشش های بی وقفه خود توانستم جز 8 بازیکن برتر در مسابقات کشوری معرفی شوم.

وی علت انتخاب رشته ورزشی بدمینتون را اینگونه اعلام کرد: از آنجایی که در یک خانواده کاملاً ورزشی متولد شده ام به طبع از دوران کودکی با بیشتریت ورزش ها آشنا بوده و علاقه زیادی به بازی های انفرادی داشتم که در نهایت از بین تمام رشته های ورزشی با تماشا فیلم یا امتحان کردن آن ها به ورزش بدمینتون علاقه بیشتری پیدا نموده و آن را ادامه دادم.

کامیابی با اشاره به امکانات مناسب ورزشی در دانشگاه یزد برای دانشجویان ضمن قدردانی از اداره تربیت بدنی این دانشگاه، گفت: ورزش بدمینتون در کشور مظلوم واقع شده و بیشتر افراد به صورت جدی به آن توجه ننموده و مسوولان نیز از ورزشکاران این رشته حمایت لازم و کافی را ندارند و بعلاوه عدم اطلاع رسانی مناسب و مورد توجه قرار گرفتن رشته های خاص برای رسانه ها از دیگر دلایل عدم تمایل به این رشته ورزشی است.

دانشجوی دانشگاه یزد تاکید نمود: جای خرسندی است که در دانشگاه یزد به این امر توجه شده و تیم بدمینتون آقایان در لیگ برتر کشور حضور پررنگی دارد و احتیاج است ورزش دانشجویان دختر نیز در این رشته بیشتر مورد توجه مسئولان این دانشگاه قرار گیرد.

وی با ابراز ناراحتی از غیرحضوری شدن دانشگاه ها به علت شیوع بیماری کرونا، گفت: در این شرایط امکان استفاده از امکانات ورزشی دانشگاه وجود ندارد، ولی انتظار می رود استادان با در نظر گرفتن شرایط حضور دانشجویان ورزشکار در اردو های تیم ملی یا شرکت در مسابقات مساعدت هایی با آنان داشته باشند.

این دانشجو ادامه داد: مدیریت کردن فعالیت در رشته ورزشی به صورت حرفه ای در کنار درس خواندن سخت، اما امکان پذیر است و زمانی که دانشجویان فعالیت بدنی یا ورزش به وسیله دانشجویان می تواند در یادگیری بهتر مباحث درسی یاری کند، زیرا فکر آماده یادگیری بیشتر می گردد.

شایان ذکر است بازی های پارالمپیک یا پاراالمپیک یک رویداد ورزشی است که برای ورزشکاران دارای معلولیت های جسمی و فکری برگزار می گردد. دومین مسابقات قهرمانی پارابدمینتون کشور که به مناسبت گرامیداشت هفته پارالمپیک با حضور چهارده استان و هفتاد ورزشکار به میزبانی استان اصفهان برگزار گردید، ورزشکاران در این مسابقات در کلاس های مختلف WH1، WH2، SL3، SL4، SU5 و SH6 که بسته به نوع معلولیت آن ها بود به مصاف یکدیگر رفتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1798

به "درخشش دانشجوی دانشگاه یزد در دومین مسابقات قهرمانی پارابدمینتون بانوان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش دانشجوی دانشگاه یزد در دومین مسابقات قهرمانی پارابدمینتون بانوان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید