دورهمی های عید پاک، اروپایی ها را نگران نموده است

به گزارش نامیت، خبرگزاری خبرنگاران- نزدیک شدن به ایام تعطیلات عید پاک، سبب نگرانی شدید مقامات اروپایی درباره تشدید شیوع کرونا شده است.

دورهمی های عید پاک، اروپایی ها را نگران نموده است

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا بهار 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، برنامه واکسیناسیون برای مقابله با بیماری کووید-19 در اروپا ادامه دارد. این در حالی است که نگرانی هایی درباره زنجیره تامین واکسن کرونا و ایمن بودن واکسن ها به ویژه واکسن آسترازنکا بر این فرایند سایه افکنده است.

مجری سی ان ان اضافه کرد: در حالی این نگرانی ها در کشور های اروپایی شکل گرفته است که مسئولان شرکت آسترازنکا به یافته های جدیدی استناد می نمایند که بر اساس آن، گفته می گردد واکسن مذکور در اروپا اثربخشی و کارایی هفتاد و نه درصدی داشته است؛ اما بیش از ده کشور اروپایی استفاده از این واکسن را متوقف نموده اند آن هم به علت انتشار گزارش هایی درباره مشاهده مواردی از لخته شدن خون پس از تزریق این واکسن.

البته هیچ ارتباط مستقیمی بین تزریق واکسن و عوارض مذکور اثبات نشده است. این در حالی است که دو اقتصاد عظیم اروپا یعنی فرانسه و آلمان، محدودیت های جدید کرونایی را به علت افزایش موارد ابتلا به این بیماری اعمال نموده اند. چند کشور اروپایی دیگر به همین رویکرد متوسل شده اند.

در عین حال، رایزنی های حیاتی در مورد این شرایط و توزیع واکسن کرونا در اروپا در جریان است. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز به همین علت با پرسش های جدی در مجلس این کشور روبرو شده است. نزدیک شدن به ایام تعطیلات عید پاک سبب نگرانی شدید مقامات اروپایی شده است. آن ها نگران دورهمی ها و تشدید انتشار ویروس کرونا در این دورهمی های خانوادگی هستند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1483

به "دورهمی های عید پاک، اروپایی ها را نگران نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورهمی های عید پاک، اروپایی ها را نگران نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید