دولت هند دو شرکت بیمه ایرانی را به رسمیت شناخت

به گزارش نامیت، خبرنگاران: دولت هند در واکنش به تحریم بیمه ای غرب علیه ایران، دو شرکت ایرانی ارائه کننده خدمات بیمه ای به کشتی های تردد کننده در بنادر هند را به رسمیت شناخت.

دولت هند دو شرکت بیمه ایرانی را به رسمیت شناخت

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی لیو مینت، هند دو شرکت ایرانی ارائه نماینده خدمات بیمه ای به کشتی های ایران را در بین 9 شرکت بیمه جدید که عضو باشگاه حمایت و جبران خسارت بین المللی در لندن نیستند را به رسمیت شناخت و مقرر کرد که پوشش بیمه ای آنها در قبال خطراتی همچون نشت نفت در دریا و تصادف با کشتی های خارجی در بنادر هند، توسط مقامات بندری پذیرفته گردد.

این دو شرکت بیمه ای، شرکت حمایت و جبران خسارت کیش که توسط گروهی از کشتی داران ایرانی در جزیره کیش تشکیل شده و شرکت بیمه معلم ایران هستند که درخواست آنها توسط مقامات حمل و نقل دریایی هند مورد پذیرش قرار گرفته است.

این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که هند اخیرا قواعد جدیدی را وضع نموده که به موجب آن کشتی های خارجی برای پهلو دریافت در بنادر این کشور باید دارای یک پوشش بیمه ای مسئولیت شخص ثالث باشند. بر اساس مقرراتی که از 20 آوریل سال گذشته به اجرا گذاشته شده، پوشش های بیمه شخص ثالث باید از سوی گروه بین المللی حمایت و جبران خسارت در لندن و یا سایر شرکت های بیمه مورد حمایت دولت هند صورت گیرند.

در حمل و نقل دریایی، مسئولیت شخص ثالث در صورت بروز حوادثی همچون آلودگی نفتی، کشتی شکستگی و وارد آمدن خسارت به اموال بندر موضوعیت پیدا می نماید.

در سراسر دنیا، معمولا 90 درصد این نوع پوشش بیمه ای توسط باشگاه های آی جی، یعنی یک گروه متشکل از 13 شرکت بیمه ای که در لندن واقع شده صورت می گیرد. اما با توجه به روند نزولی صنعت حمل و نقل دریایی، کشتی داران کم کم به سوی دریافت پوشش بیمه ای از سوی شرکت هایی که عضو این باشگاه نیستند، روی آورده اند تا هزینه های خود را کاهش دهند.

اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی، با هدف متوقف کردن برنامه هسته ای ایران، خرید، حمل و بیمه محموله های نفتی این کشور را ممنوع گفت. به دنبال اجرای این تحریم ها، شرکت های بیمه ای عضو باشگاه لندن، پوشش بیمه ای شخص ثالث برای کشتی های جابجا نماینده نفت ایران را متوقف کردند.

هند، به عنوان دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین، که از اجرای این تحریم ها دچار مشکل شده بود، دو استراتژی اصلی را برای مقابله با تحریم های اتحادیه اروپا اتخاذ کرد. این کشور به پالایشگاه های دولتی اجازه داد تا نفت خام ایران را با استفاده از کشتی ها و پوشش بیمه ای شرکت های ایرانی خریداری نمایند.

دهلی نو همچنین از شرکت بیمه یونایتد ایندیا خواست تا پوشش بیمه ای برای شرکت های هندی ای که نفت ایران را به پالایشگاه های دولتی این کشور حمل می نمایند، ارائه دهد.

بر این اساس، در جولای 2012، شرکت بیمه یونایتد ایندیا یک پوشش بیمه ای شخص ثالث 50 میلیون دلاری در قبال حوادثی همچون آلودگی، کشتی شکستگی و صدمات جانی برای کشتی های هندی حامل نفت ایران اختصاص داد. این شرکت همچنین 50 میلیون دلار دیگر برای بیمه بدنه و موتور کشتی ها برای محافظت از آنها در مقابل خسارت های فیزیکی اختصاص داد.

اما هیچ یک از این دو استراتژی، موفقیت زیادی را به همراه نداشت، زیرا شرکت ملی نفتکش ایران کشتی کافی برای حمل نفت به هند در اختیار نداشت، و کشتی داران هندی نیز گفتند که پوشش بیمه ای شرکت یونایتد ایندیا برای حمل نفت از ایران کافی نیست.

محمدی بنایی، مدیر اجرایی شرکت حمایت و جبران خسارت کیش گفت، شرکت کیش، قادر است مسئولیت کشتی داران را تا مبلغ 500 میلیون دلار بیمه کند و مسئولیت آنها را بیش از 500 میلیون دلار تا مبلغ یک میلیارد دلار تحت پوشش بیمه اتکایی قرار داده است. هر کشتی ای که نفت خام و محصولات پتروشیمی ایران را حمل کند می تواند از این پوشش بیمه ای برخوردار گردد و این پوشش مخصوص کشتی های ایرانی نیست.

7

منبع: تسنیم
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 522

به "دولت هند دو شرکت بیمه ایرانی را به رسمیت شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت هند دو شرکت بیمه ایرانی را به رسمیت شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید