دو درصد بیماران کرونایی در ICU دچار سکته مغزی می گردد

به گزارش نامیت، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد یک نفر از 50 بیمار کرونایی بستری در بخش آی سی یو، دچار سکته مغزی می شوند.

دو درصد بیماران کرونایی در ICU دچار سکته مغزی می گردد

به گزارش خبرنگاران، دکتر جاناتان فانینگ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کوئینزلند استرالیا، در این باره می گوید: نتایج مطالعه عظیم ما نشان می دهد برای بیماران مبتلا به کووید 19 شدید که احتیاج به بخش مراقبت های ویژه دارند، بروز سکته مغزی معمول نیست و به ندرت عامل مرگ است.

وی در ادامه می افزاید: در حالی که ممکن است نسبت مبتلایان دچار سکته مغزی آنچنان که در ابتدا تصور می شد نباشد، اما شدت پاندمی به معنای تعداد مطلق کلی بیماران در سراسر دنیا است و پیامدهای مداوم آن یک بحران عمده بهداشت عمومی خواهد بود.

علیرغم خطر پایین سکته مغزی برای بیماران کرونایی، یافته ها نشان می دهد که کروناویروس می تواند موجب بروز مسائل قابل توجه نورولوژیکی گردد.

در این مطالعه، اطلاعات حدود 2700 بیمار کرونایی بستری در آی سی یو در 25 کشور دنیا از اول ژانویه تا 21 دسامبر 2020 جمع آوری شد. در مجموع 59 نفر از این بیماران دچار سکته مغزی شدند.

از بین این تعداد، 19 نفر (32 درصد) دچار سکته مغزی ایسکمیک، 27 نفر (46 درصد) دچار سکته مغزی خونریزی دهنده، و 13 نفر (22 درصد) دچار سکته مغزی غیرمشخص شدند.

افرادی که سکته مغزی خونریزی دهنده داشتند تا پنج برابر بیشتر از بیمارانی که سکته نکرده بودند با خطر مرگ روبرو بودند. افرادی که سکته مغزی ایسکمیک داشتند، با افزایش خطر مرگ روبرو نبودند.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1551

به "دو درصد بیماران کرونایی در ICU دچار سکته مغزی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو درصد بیماران کرونایی در ICU دچار سکته مغزی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید