روزهای پرحادثه بورس ، پیش بینی بورس یکشنبه

به گزارش نامیت، خبرنگاران : روز گذشته بورس در جهت نزولی رکوردهای جدیدی را شکست. فرایند بازار در معاملات امروز چگونه خواهد بود؟

روزهای پرحادثه بورس ، پیش بینی بورس یکشنبه

به گزارش ، برای -یک شنبه 2 خرداد- به فرایند بازار سهام در روز گذشته نگاه می کنیم. در روز شنبه شاخص کل بورس 27 هزار و 591 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 127 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز 4 هزار و 897 واحد پائین آمد و در رقم 392 هزار و 85 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 128 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 662 واحد رسید.

در انتها معاملات روز شنبه، 16 نماد رشد قیمت و 332 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 4 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 79 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت های ایران مرینوس (نمرینو)، سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار) و توسعه شهری توس گستر (وتوس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت های شرکت های پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و سیمان ساوه (ساوه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای فنوال (نورد آلومینیوم)، خساپا (خودروسازی سایپا) و غسالم (شرکت سالمین) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا)، فراوری برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج) و قاسک ایران (قاسم) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز یکشنبه است. در انتها معاملات روز شنبه بازار با مازاد عرضه 3 هزار و 838 میلیارد تومانی بسته شد که بالاترین رقم در 9 روز کاری گذشته از 19 اردیبهشت تا به امروز است.

افزایش ارزش صف های بازار

در انتها معاملات شنبه 322 نماد صف فروش و تنها 6 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف های خرید نسبت به انتها روز چهارشنبه 43 درصد افزایش یافت و در رقم 173 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف های فروش نیز 15 درصد افزایش یافت و 4 هزار و 11 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

در روز شنبه شرکت فراوری و توسعه سرب و روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فتوسا) با صف خرید 116 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار نهاده شد.

پس از فتوسا، شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فگستر) و نمرینو (ایران مرینوس) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین عرضه ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در انتها معاملات صف فروش 196 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، بنو (بیمه تجارت نو) و کویر (فولاد کویر) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته برای پنجمین روز متوالی نزول کرد و با افت 27 هزار واحدی بیشترین میزان ریزش در سال 1400 را ثبت کرد. شاخص هم وزن نیز هفتمین روز نزولی پیاپی را ثبت کرد و اغلب گروه های بازار از جمله خودرو و ساخت قطعات، استخراج کانه های فلزی، شرکت های چند رشته ای صنعتی و فراورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای یکپارچه قرمزپوش شدند.

علاوه بر این ارزش صف های فروش در انتها معاملات شنبه نسبت به روز چهارشنبه رشد 15 درصدی داشت و به رقم 4 هزار و 11 میلیارد تومان رسید. همچنین رقم خروج پول حقیقی نیز با رشد 72 درصدی به 983 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 70 روز کاری گذشته از 14 بهمن سال گذشته به این سو است.

در کنار شکسته شدن رکورد خروج پول حقیقی و نزول شاخص کل، کاهش قیمت 79 درصد نمادهای بازار و ریزش شاخص هم وزن عظیم ترین نشانه های منفی معاملات دیروز بود. در نتیجه انتظار می رود امروز نیز همچنان کلیت بازار منفی باشد.

پیش بینی بورس 2 خرداد
منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1612

به "روزهای پرحادثه بورس ، پیش بینی بورس یکشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزهای پرحادثه بورس ، پیش بینی بورس یکشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید