رونمایی از گلزن سرّی استقلال!

به گزارش نامیت، دیروز ITC رودی ژستد، مهاجم فرانسوی صادر شد و اگر فرهاد مجیدی آدینه از او مقابل فجرسپاسی استفاده کند، طرفداران می توانند او را برای اولین بار با پیراهن استقلال ببینند. حدود یک هفته از حضور ژستد در تهران می گذرد و او پس از حضور در تست پزشکی و امضای قرارداد در تمرینات استقلال شرکت کرد، ولی با سختگیری فرهاد مجیدی و ممانعت از حضور عکاسان هیچ عکسی از این خرید تازه موجود نیست.

رونمایی از گلزن سرّی استقلال!

سرمربی استقلال نگران بود که انتشار عکس های تمرین ممکن است جزئیات تمریناتش را برملا کند و برای همین تنها تصاویر موجود از رودی مربوط به عکس لحظه امضای قرارداد و حضورش در صندلی ویژه استادیوم آزادی برای تماشای بازی استقلال و تراکتور است. به هر حال انتظار آدینه به انتها می رسد و طرفداران آدینه شاهد رونمایی احتمالی از این گلزن نو و نقشه مجیدی برای شکست دادن فجرسپاسی خواهند بود.

بعد از جدایی دیاباته و قایدی، بزرگترین نگرانی طرفداران استقلال ضعف خط حمله این تیم در لیگ بیست و یکم بود، بخصوص اینکه ارسلان مطهری هم با وجود گلزنی مقابل تراکتور با فرم روز های اول حضورش در جمع آبی ها فاصله دارد. مجیدی از همان روز های اول تأکید داشت که استقلال احتیاج به یک مهاجم خارجی آماده برای پر کردن این خلأ دارد. ژستد همان مهاجمی است که سرمربی استقلال به دنبالش بود و حالا باید دید این مهاجم می تواند انتظارات را برآورده کند؟ به نظر می رسد که گابریله پین، دستیار ایتالیایی نقش مهمی در انتخاب ژستد داشته و اگر این انتخاب مثل انتخاب یامگا دقیق باشد، استقلال دیگر جای خالی دیاباته را احساس نخواهد کرد.

هنوز معین نیست که با حضور ژستد استقلال با چه ترکیبی به زمین خواهد رفت. مجیدی و کادر فنی اش در بازی های قبلی از دو چیدمان 1-2-4-3 و 2-5-3 استفاده نموده اند و به نظر می رسد تمایل آن ها بیشتر به بازی با تک مهاجم باشد که با ویژگی های ژستد نیز همخوانی دارد. در این صورت یامگا و یک مهاجم یا هافبک دیگر کمی عقب تر از ژستد بازی خواهند کرد.

بر خلاف یامگا که خیلی زود در ترکیب استقلال جا افتاد و به بازیکن مؤثری تبدیل شد، ممکن است ژستد برای رسیدن به آمادگی کامل و آشنا شدن با همبازیانش و بعلاوه فضای فوتبال ایران احتیاج به زمان داشته باشد. این از خوش شانسی استقلال است که لیگ بعد از برگزاری هفته چهارم تعطیل می گردد و کادر فنی فرصت خواهد داشت ترکیب های متفاوت با حضور این مهاجم را محک بزند.

هرچند استقلال هر سه بازی قبلی اش را برده، ولی بعید نیست که مجیدی علاوه بر ژستد تغییرات دیگری هم در ترکیبش داشته باشد. سبحان خاقانی که به تازگی از مسابقات تیم امید در تاجیکستان برگشته، می تواند یکی از گزینه های حضور در ترکیب اصلی باشد.

ایران ورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1811

به "رونمایی از گلزن سرّی استقلال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از گلزن سرّی استقلال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید