رکرود بایدن در هزینه های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش نامیت، جو بایدن بیش از هر نامزد دیگری در انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ این کشور برای به دست آوردن رای هزینه نموده است.

رکرود بایدن در هزینه های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

نشریه آمریکایی نیوزویک در مطلبی در پایگاه اینترنتی خود با عنوان ستاد بایدن برای کسب هر رأی 18 دلار هزینه کرد که 50 درصد بیشتر از رکورد قبلی است نوشت: جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نسبت به هر نامزد ریاست جمهوری دیگری در تاریخ این کشور، هزینه های بیشتری را برای کسب آراء در انتخاباتی که تا به امروز پرهزینه ترین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است، خرج کرد.

مرکز سیاست های جوابگوی آمریکا که یک سازمان خیریه معاف از اقتصادیات است، هزینه برگزاری این انتخابات آمریکا را 14 میلیارد دلار تخمین می زند.

ستاد انتخاباتی جو بایدن یک میلیارد و 380 میلیون و 583 هزار و 483 دلار جمع آوری کرد که این رقم شامل مشارکت در کمیته رسمی ستاد انتخاباتی بایدن و گروه های در حال مبارزه برای حزب دموکرات است.

تا به امروز یک میلیارد و 146 میلیون و 283 هزار و 972 دلار از کل این مبلغ هزینه شده است و بقیه آن نیز هزینه خواهد شد. جو بایدن پیروز به کسب 76 میلیون و 994 هزار و 475 رای در سراسر آمریکا شد که این به معنای هزینه 18 دلاری ستاد انتخاباتی وی برای کسب هر رای در انتخابات است.

این مبلغ در واقع بیش از رقمی است که هر نامزد قبلی این کشور چه در کل و چه در هزینه های صرف شده برای هر رای دهنده، هزینه نموده است. بر اساس اطلاعات منتشره، این پول بیشتر صرف هزینه های رسانه ای شده است.

بیش از 80 درصد مبالغ جمع آوری شده برای پرداخت هزینه خدمات رسانه ای استفاده شده که این معمولاً بزرگترین بخش هزینه های رقابت های ریاست جمهوری است و گروه بایدن سرمایه گذاری زیادی را برای تبلیغات تلویزیونی انجام داده است. ستاد انتخاباتی ترامپ کمی بیشتر از 66 درصد برای رسانه ها صرف کرد.

مبالغ باقی مانده ستاد انتخاباتی بایدن نیز برای پرداخت حقوق ها، فعالیت ها در زمینه جمع آوری یاری های اقتصادی و دیگر موارد هزینه شده، اگرچه این آمار تا 14 اکتبر (23 مهرماه) است.

کل مبالغ جمع آوری شده دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 مبلغ 863 میلیون و 552 هزار و 249 دلار بوده است و وی پیروز به کسب 71 میلیون و 925 هزار و 299 رای شد که این بدان معنا است که ستاد انتخاباتی ترامپ در صورتی که از مبالغ به جامانده نیز استفاده کند در این راه، کمتر از 12 دلار برای کسب هر رای هزینه نموده است.

با این حال ستاد انتخاباتی ترامپ تا تاریخ 14 اکتبر تنها مبلغ 809 میلیون و 29 هزار و 495 دلار برای این منظور هزینه نموده است.

در سال 2016، هیلاری کلینتون، نامزد وقت دموکرات ها، 768 میلیون و 577 هزار و 907 دلار برای انتخابات ریاست جمهوری هزینه کرد و پیروز به کسب 65 میلیون و 853 هزار و 514 رای شد که این هم به معنای صرف کمتر از 12 دلار برای کسب هر رای است.

هزینه های دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری 2016، 422 میلیون و 620 هزار و 473 دلار بود و در آن انتخابات 62 میلیون و 984 هزار و 828 رای آمریکایی ها را به دست آورد که این به معنای هزینه کمتر از 7 دلار برای کسب هر رای است.

این مبلغ همچنین کمتر از هزینه هایی است که میت رامنی نامزد جمهوری خواه قبلی آمریکا و سناتور فعلی این کشور در کوشش های خود برای شکست باراک اوباما رئیس جمهور دموکرات پیشین آمریکا در انتخابات 2012 صرف کرد که برای ستاد میت رامنی حدود 8 دلار برای هر رای هزینه داشت.

هزینه های باراک اوباما برای کسب هر رای در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا 11 دلار بود که تقریباً به مقدارهمان هزینه رقابت های انتخاباتی پیروزیت آمیز وی در سال 2008 مقابل نامزد جمهوری خواه جان مک کین است. کسب هر رای برای جان مک کین در آن موقع حدود 6 دلار هزینه داشت.

در سال 2004، جرج دبلیو بوش جمهوری خواه در هزینه رقابت های انتخاباتی خود رکورد زد. کسب هر رای برای وی حدود 6 دلار هزینه داشت.

دموکرات ها در صرف هزینه ها در همه انتخابات های اخیر از جمهوری خواستار پیشی گرفتند، اما این فاصله در سال 2020 بارزتر است.

ارقام نهایی در خصوص جمع آوری یاری های اقتصادی و هزینه های رقابت های ریاست جمهوری تا ماه دسامبر در دسترس نخواهد بود، اما از قبل تعیین است که ستاد انتخاباتی جو بایدن برای کسب هر رای بیش از هر ستاد انتخاباتی قبلی دیگر هزینه نموده است.

،خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1214

به "رکرود بایدن در هزینه های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکرود بایدن در هزینه های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید