ساده ترین راه برای برطرف بوی بد یخچال و تمیز کردن آن

به گزارش نامیت، یخچال بو گرفته و آلوده بدترین بخش یک آشپزخانه است، اما تمیز کردن آن بسیار ساده تر و البته مهم تر از تصور شماست.

ساده ترین راه برای برطرف بوی بد یخچال و تمیز کردن آن

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان غذا و داروی آمریکا، سی دی سی، دستورالعملی برای تمیز کردن یخچال های بو گرفته و آلوده دارد؛ این روش ساده و علمی به روشی بهداشتی و اصولی سلامت موادغذایی داخل یخچال و اعضای خانه را تضمین نموده است:

1- اگر خوراک ها و یا مواد غذایی داخل یخچال فاسد و خراب شده است، حتما آن ها را در اولین فرصت از یخچال خارج کنید. آلودگی و باکتری ها حتما به سایر وسایل و قسمت های یخچال پخش شده اند، پس آن ها را هم خارج کنید.

2- به خاطر داشته باشید که مواد غذایی یخچالی را تنها تا دو ساعت می توانید در محیط نگه دارید، پس ابتدا وسایل مورد احتیاج را آماده کنید: آب داغ، مایع ظرفشویی، دستمال نخی تمیز و کمی آب ژاول به همراه آب تمیز.

3-ابتدا مواد فاسد را در کیسه ای دربسته دور بیندازید. اگر ظرفی را که ماده فاسد شده در آن است لازم دارید، حتما با اندازه کافی آب داغ و مایع ظرفشویی به خوبی شست وشو دهید.

4-سایر مواد داخل یخچال و حتی قفسه ها و کشو ها را خالی کنید و روی کابینت بگذارید.

5- قفسه ها و کشو ها را بعد از رسیدن به دمای محیط با آب گرم و مایع ظرفشویی به خوبی بشویید؛ ظروف و کیسه هایی را که سایر مواد غذایی در آن ها قرار دارند هم بشویید و تمیز کنید. همه آن ها را با دستمال تمیز خشک کنید.

6-داخل یخچال را با دستمال آغشته به آب گرم و مایع شوینده تمیز کنید. برای ضدعفونی کردن داخل یخچال می توانید یک قاشق آب ژاول را در یک گالن آب مخلوط کنید و با دستمال به دیواره ها و طبقه های یخچال بکشید. سپس از یک دستمال تمیز نمدار برای پاک کردن مجدد بهره ببرید؛ و در نهایت هم با یک دستمال تمیز دیگر داخل یخچال را خشک کنید.

7- وسایل را به داخل یخچال برگردانید. می توانید از یک تکه زغال خشک نیز به عنوان بوگیر طبیعی بهره ببرید و آن را در یخچال نگه دارید.

8- در انتها حتما دست ها و دستمال ها را به خوبی با آب گرم و شوینده بشویید و خشک کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2023

به "ساده ترین راه برای برطرف بوی بد یخچال و تمیز کردن آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده ترین راه برای برطرف بوی بد یخچال و تمیز کردن آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید