سمینار آموزشی بسته بندی صنایع دستی در استان مازندران برگزار می گردد

به گزارش نامیت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برگزاری سمینار آموزشی بسته بندی صنایع دستی در شهرستان محمودآباد استان مازندران اطلاع داد.

سمینار آموزشی بسته بندی صنایع دستی در استان مازندران برگزار می گردد

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، سیف الله فرزانه امروز یکشنبه 1 مهر 97 با اعلام این خبر گفت: این سمینار آموزشی با حضور اساتید و شرکت های ملی و مسئولین سازمانی و صنعتگران استان، 10 مهر 97 برگزار می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، با اشاره به برپایی نمایشگاه بسته بندی در حاشیه برگزاری سمینار افزود: بسته بندی در صنایع دستی از جمله موضوعات مهم در راستای رونق بخشیدن به فروش صنایع دستی و به ویژه بازاریابی و صادرات این محصولات هنری است.

او یادآور شد: خوشبختانه مازندران با تنوع رشته و محصولات صنایع دستی روبه رو است که از نظر کیفیت قابلیت صادرات را نیز دارد؛ اما به دلیل نبود بسته بندی مناسب در رقابت با کالاهای خارجی چندان مورد اقبال قرار نمی گیرد.

فرزانه با یان اینکه خلاقیت در بسته بندی همانند خلاقیت در ساخت دست سازه های هنری قابل اهمیت است توضیح داد: بسته بندی در کنار حفاظت از کالا از فرآیند فراوری تا مصرف در واقع ابزاری تبلیغی و تشویقی برای جذب مخاطب برای خرید است و این مقوله در صنایع دستی که چندی است حضور جدی در سبد خرید خانوار ندارد، بیشتر احساس می گردد.

او افزود: استفاده از فنون طراحی و نوع بسته بندی محصولات صنایع دستی به ارتقا، رشد و توسعه صنایع دستی منجر می گردد و می تواند صنایع دستی را از رکود خارج نموده و زمینه اشتغال بیشتر را در این هنر-صنعت ملی فراهم کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 276

به "سمینار آموزشی بسته بندی صنایع دستی در استان مازندران برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمینار آموزشی بسته بندی صنایع دستی در استان مازندران برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید