شرط ویژه شهرداری برای انبوه سازان مسکن در منطقه 22

به گزارش نامیت، فرایند ساخت و ساز در غربی ترین منطقه از کلانشهر تهران در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته، اما برخلاف آن سرانه های شهری و امکانات خدماتی و اجتماعی در منطقه22 تا استاندارد سرانه ها فاصله بسیاری دارد. برهمین اساس مدیریت شهری منطقه، در صورتی برای تعاونی های مسکن، انتها کار صادر می نماید که تعاونی ها بخشی از سرانه ها را تامین نمایند.

شرط ویژه شهرداری برای انبوه سازان مسکن در منطقه 22

به گزارش خبرنگاران، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه22 با اشاره به کمبود سرانه آموزشی در این منطقه غربی تهران گفت: طبق قانون، فراهم کردن سرانه آموزشی در شهرک های مسکونی بر عهده انبوه سازان و از این پس صدور مجوز سرانجام کار تعاونی های مسکن منوط به احداث مدرسه است. به همین دلیل مدیریت شهری آمادگی کامل برای بالابردن سرانه آموزشی را دارد. اکنون زمین های رایگان از طرف شهرداری منطقه به آموزش و پرورش واگذار شده و مرحله اداری را در سازمان املاک شهرداری تهران طی می نماید.

محمدی اضافه نمود: تمامی تعاونی ها و انبوه سازان مسکن که بیش از 200واحد مسکونی بسازند باید محیط آموزشی احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند و بعد از تایید این اداره، شهرداری منطقه، سرانجام کار برای تهیه سند مالکیت واحدهای مسکونی را صادر می نماید. در همین رابطه به تازگی در شهرک صدرا زمینی به مساحت بیش از 5هزارمترمربع در اختیار آموزش و پرورش گذاشته و شهرداری هم فرایند صدور سرانجام کار واحدهای مسکونی این شهرک مسکونی را در دستور کار قرار داده است. بعلاوه تعدادی از شهرک های مسکونی در حال ساخت هم برای احداث مدارس اقدام کردند و بعضی از این انبوه سازان سرعت ساخت محیط های آموزشی شان از پروژه عمرانی آن مجموعه بیشتر است. به همین دلیل بزودی شاهد تحویل تعدادی مرکزآموزشی به آموزش وپرورش هستیم.

به گفته او اکنون نزدیک به 49مدرسه دولتی در این منطقه وجود دارد که با همکاری شهرداری و تعهد انبوه سازان مسکن، سرانه آموزشی این منطقه درحال افزایش است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2058

به "شرط ویژه شهرداری برای انبوه سازان مسکن در منطقه 22" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط ویژه شهرداری برای انبوه سازان مسکن در منطقه 22"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید