فراتر از داشته هایمان کار کردیم ، ابهام در آینده تیم فوتبال نفت آبادان

به گزارش نامیت، خبرنگاران/خوزستان مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان با بیان اینکه در حالت کلی با توجه به مسائل اقتصادی فراوان از عملکرد تیم در لیگ برتر راضی هستم، گفت: صنعت نفت در لیگ نوزدهم فراتر از داشته هایش کار کرد.

فراتر از داشته هایمان کار کردیم ، ابهام در آینده تیم فوتبال نفت آبادان

علی عیسی زاده در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد آنچه در لیگ نوزدهم بر نفت آبادان گذشت، اظهارکرد: در همان ابتدا حدود دو ماه نسبت به سایر تیم ها در شروع کارمان تاخیر داشتیم و باز هم با همان داستان همیشگی و دور تسلسل در معین هیات مدیره و مدیرعامل که همواره گریبانگیر باشگاه بوده است، روبرو بودیم. یادم هست زمانی که می خواستیم اولین اردوی مان را شروع کنیم، سایر تیم ها اردوهای اول و دوم شان را به خاتمه رسانده بودند و در حال اجرا دیدارهای تدارکاتی بودند. در مجموع نیز نفت آبادان در طول لیگ نوزدهم، تنها یک اردو داشت و آن هم اردوی پیش فصل بود.

سال ها است که در تامین بودجه اولیه مان مانده ایم

وی با اشاره به مسائل اقتصادی این باشگاه، مطرح کرد: در لیگ نوزدهم مسائل اقتصادی گریبانگیر ما بود و نتوانستیم در طول فصل برای پنج ماه به بازیکنان پرداختی داشته باشیم. چنین داستان هایی همواره برای صنعت نفت رقم خورده است و خیلی با این موضوعات غریب نیستیم. در هر صورت یک میدان رقابت برابر با حریفان نداشتیم، در حالی که بعضی تیم ها از نظر اقتصادی، جذب بازیکن و حمایت ها و پشتیبانی های سازمان یافته در ارکان ورزشی و فدراسیون و حتی مجلس تا دندان مسلح بودند. سال ها است که ما در بحث تامین بودجه اولیه مان مانده ایم و اصلا چند سال است که بودجه ای نداریم و دائما باید به فکر این باشیم که پول هزینه ها و پرداختی به بازیکنان را چگونه پرداخت کنیم.

کسی خیلی به فکر صنعت نفت نیست

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان اضافه کرد: حتی وقتی پس از تعطیلی لیگ به خاطر شیوع کرونا، مجوز شروع تمرینات تیم ها صادر شد، به دلیل مسائل اقتصادی نتوانستیم اردو بگذاریم و تمرینات مان را در خرماپزان خوزستان پیگیری کردیم. در حالی که تمام تیم ها در تهران اردو زدند ولی ما در شرایط قرمز کرونایی خوزستان و شرایط آب و هوایی بسیار گرم آبادان تمرین می کردیم. در همین خوزستان نیز، خدا را شکر تیم هایمان پول داشتند و توانستند اردوها و بازی های تدارکاتی خوبی برگزار نمایند. اما متاسفانه این شرایط برای تمام تیم ها مهیا نیست و کسی هم خیلی به فکر صنعت نفت نیست. تیم ما با یک هزینه بسیار معمولی در لیگ شرکت داشت و در مقطعی نیز به دلیل مسائل اقتصادی در تامین همین هزینه ها ماندیم.

تنهایی چند ساله نفت در لیگ برتر

وی بیان نمود: واقعا در لیگ برتر و رقابت های آن عدالتی وجود ندارد. وقتی پول و بودجه نداشته باشی و حمایت معنوی و سیاسی هم نشوی، حتی سوت زدن ها نیز بر علیه ات خواهد بود و با همین سوت زدن ها حق ما در چند بازی ضایع شد. نفت آبادان چند سال است که در لیگ برتر تنها است و فشارهای مضاعفی را تحمل می کنیم. البته قدردان منطقه آزاد و آقای زمانی مدیرعامل آن هستیم. اگر او نبود، خدا می داند چه بلایی سر نفت آبادان می آمد و شاید دچار همان مسائل نفت تهران می شد.

عیسی زاده گفت: به هر حال اگر از نظر اقتصادی در نیم فصل اول تامین می شدیم و می توانستیم پنجره جابجایی مان را در تعطیلی نیم فصل باز کنیم و تیم با جذب یکی دو بازیکن تقویت می شد، یقین داشته باشید اکنون نفت آبادان جزو یکی از تیم های دست یافته به سهمیه آسیایی بود. تیم ما واقعا خوب و به معنای واقعی، یک تیم بود. شاید حتی اگر از نظر اقتصادی مسئله ای نداشتیم و می توانستیم درصدی نیز قرارداد اسکوچیچ را افزایش دهیم، مطمئنا او تیم دیگری را به نفت آبادان ترجیح نمی داد.

وزارت نفت دیگر قصد تیم داری ندارد

وی درباره ادامه همکاری با سراج برای لیگ بیستم نیز مطرح کرد: با توجه به دستورالعمل وزیر نفت، تیم داری در فصل آینده معین نیست و منتظر معین تکلیف از سوی وزارت نفت هستیم. اما گویا این وزارتخانه دیگر قصد تیم داری ندارد. به هر حال تابع وزارت نفت هستیم و هر چه معین نمایند به آن عمل خواهیم کرد. اما در حال حاضر حضورمان در فصل آینده لیگ برتر در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. قرار شد از طرف استاندار خوزستان این موضوع پیگیری گردد ولی فعلا اطلاعی از جریان پیگیری های او ندارم. به هر حال بر این اساس نیز فعلا نمی توانیم هیچ برنامه ای از اکنون برای لیگ بیستم در نظر بگیریم و به گونه ای هم بلاتکلیفیم و هم می دانیم که وزیر نفت نمی خواهد تیم داری کند.

رقابت با تیم های متمول عادلانه نیست

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان در مورد موضوع تکراری حق پخش تلویزیونی و نادیده گرفته شدن حق باشگاه ها نیز گفت: چند سال است که پیگیر این موضوع هستیم و هر سال قول می دهند و بعد نیز پولی از بابت حق پخش تلویزیونی به باشگاه ها پرداخت نمی گردد. اگر حق پخش تلویزیونی را به ما می دادند، یقین داشته باشید که صندلی صنعت نفت خیلی بالاتر از صندلی فعلی بود. تیم ما از نظر هزینه ای که در فصل نوزدهم انجام داد، جزو سه چهار تیم آخر هست و با این شرایط اقتصادی، رقابت با تیم های متمول واقعا شدنی و عادلانه نیست و از طرفی مردم هم از تیم های خود انتظار نتیجه گیری دارند.

صنعت نفت فراتر از داشته هایش کار کرد

وی در ادامه نیز با بیان اینکه در حالت کلی با توجه به مسائل اقتصادی فراوان، از عملکرد تیم در لیگ برتر راضی هستم، گفت: صنعت نفت فراتر از داشته هایش در لیگ نوزدهم کار کرد. با توجه به اینکه تقریبا تیم بومی داشتیم و تنها باشگاهی بودیم که در لیگ نوزدهم از هفت هشت بازیکن آموزشگاه مان استفاده کردیم، این موارد از نقاط قوت صنعت نفت در لیگ نوزدهم و از افتخارات ما است. خیلی از باشگاه ها در بخش پایه هزینه های کلانی دارند اما بعد ببینید که خروجی شان برای تیم بزرگسالان چیست.

عدم به کارگیری خارجی ها در لیگ، درست نیست

عیسی زاده درباره تصویب عدم به کارگیری مربیان و بازیکنان خارجی در لیگ بیستم، مطرح کرد: این تصمیم درستی نیست و نمی توان گفت تیم هایی که بازیکن و مربی خارجی در لیگ نوزدهم داشته اند می توانند از همان نفرات مجددا در تیم های شان استفاده نمایند اما سایر تیم ها که مربی خارجی یا بازیکن خارجی نداشته اند، دیگر نمی توانند مربی و بازیکن خارجی جذب نمایند و به نظرم بازهم با چنین مصوبه ای عدالت برقرار نمی گردد و از طرفی باعث گران شدن سرسام آور بازیکنان داخلی می گردد. شک نکنید دیگر در ایران بازیکن متوسطی وجود ندارد و همه در حد عالی هستند. به هر حال وقتی عرضه کم گردد و تقاضا بالا رود، خود به خود قیمت افزایش پیدا می نماید.

وی اضافه کرد: اگر فدراسیون می خواهد کار اساسی انجام دهد، می تواند تصمیمش بر این باشد که اگر باشگاهی می خواهد بازیکن و مربی خارجی جذب کند، قراردادش را حتما ریالی منعقد کند تا اگر دلار افزایش پیدا کرد، تاثیری در قرارداد آن مربی نداشته باشد و این تصمیم خوبی است. فدراسیون می تواند همان کاری که با اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی در بحث عقد قرارداد داشت و قرارداد او را ریالی منعقد کرد، این کار را هم برای مربیان و بازیکنان خارجی انجام دهد. به هر حال تصمیم گرفته شده رانتی برای باشگاه هایی است که بازیکن و مربی خارجی داشته اند.

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان گفت: یکی از باشگاه های ایرانی، یک بازیکن خارجی برای نیم فصل با قیمت 550 هزار دلار جذب کرد و همین ها مشکل ساز می شوند، در حالی که اگر قرارداد ریالی بسته گردد، مسئله ای ایجاد نخواهد شد. به هر حال اینکه فدراسیون در این مقطع تصمیمی می گیرد که تیم ها دیگر نباید مربی و بازیکن خارجی جذب نمایند، کار کارشناسی شده نبوده و صورت مساله را پاک کردن، درست نیست.

حل مشکل ویلموتس احتیاج به پیگیری دیپلماسی دارد

وی همچنین درباره محکومیت فدراسیون فوتبال در جریان پرونده ویلموتس، خاطر نشان کرد: ما از متن و نحوه قرارداد اطلاعی نداریم و فکر می کنم مسئولان باید با آرامش پیگیر این قضیه باشند تا نتیجه حاصل گردد. به هر حال پرونده قضایی در فیفا تشکیل شده است و باید پیگیر حل آن باشند اما با جنجال آفرینی چیزی درست نمی گردد. این ضرر و زیانی است که به تمام کشور وارد شده است اما نباید شلوغ کاری کرد زیرا اگر اینگونه می توانستیم کار انجام دهیم تا به امروز کارهای بسیاری انجام داده بودیم. ضمن این که باید یک پیگیری دیپلماسی برای حل این پرونده داشته باشیم و اگر این پیگیری صورت بگیرد، یقینا به نتیجه خواهیم رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1118

به "فراتر از داشته هایمان کار کردیم ، ابهام در آینده تیم فوتبال نفت آبادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراتر از داشته هایمان کار کردیم ، ابهام در آینده تیم فوتبال نفت آبادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید