فرایند جذب و استخدام در خبرنگاران چگونه است؟

به گزارش نامیت، به نقل از مشرق؛ با توجه به حجم بالای استخدام در خبرنگاران، احتیاج است تا افراد ابتدا رزومه خود را ارسال نمایند تا در نوبت آنالیز توسط کارشناسان بخش جذب و استخدام قرار بگیرند.

فرایند جذب و استخدام در خبرنگاران چگونه است؟

رویداد رونمایی از گزارش سرمایه های انسانی شرکت خبرنگاران روز 17 دی ماه با حضور بنیان گذاران و مدیران تیم منابع انسانی خبرنگاران به صورت آنلاین برگزار گردید. در گزارش سرمایه های انسانی خبرنگاران، آمار و ارقام مربوط به فعالیت های این شرکت منتشر شد تا گوشه ای از فعالیت این تیم بر اساس داستان ها، چشم اندازها و استراتژی ها به نمایش گذاشته گردد.

استخدام در خبرنگاران، احتیاج به طی کردن مراحل مختلفی دارد که اولین و مهم ترین آن ها، ارسال رزومه برای واحد منابع انسانی خبرنگاران است. بهتر است برای ارسال رزومه به صفحه فرصت های شغلی در سایت خبرنگاران مراجعه کنید تا بتوانید با صرف کمترین وقت و هزینه، رزومه خود را برای واحد منابع انسانی بفرستید.

در اینجا ذکر این نکته مهم است که اگرچه بعضی این طور گمان می نمایند که خبرنگاران تنها تیم عملیاتی و اجرایی دارد اما در واقع این شرکت مجموعه ای از مشاغل از برنامه نویسی کامپیوتر و مدیریت ارتباط با مشتریان تا هماهنگی امور اداری و فروش و… را در بر می گیرد.

استخدام در خبرنگاران یکی از کلماتی است که امروزه جستجوی آن در موتورهای جستجو بسیار زیاد شده است. شاید دلیل این موضوع، افزایش نرخ بیکاری و یا احتیاج افراد به شغل های متعدد برای امرار معاش با این اوضاع گرانی محصولات است. استخدام در خبرنگاران، یک مبحث بسیار وسیع و گسترده است. زیرا 486 نوع شغل وجود دارد که هر فردی بر اساس دانش و تخصصی که دارد، می تواند در یکی از این شغل ها همکاری خود با خبرنگاران را شروع نماید.

بهترین راه برای ارسال رزومه جهت استخدام در خبرنگاران

با توجه به حجم بالای استخدام در خبرنگاران، احتیاج است تا افراد ابتدا رزومه خود را ارسال نمایند تا در نوبت بررسی توسط کارشناسان بخش جذب و استخدام قرار بگیرند. معمولا شرکت خبرنگاران راه های مختلفی را برای جذب و استخدام نیرو امتحان می نماید تا از این طریق بتواند به نیروی کار لازم خود دست یابد. آگهی در سایت های مربوط به استخدام، یکی از گزینه های کاربردی به نظر می رسد که می تواند ارتباط کارفرما و کارجو را برقرار نماید. البته صفحه فرصتهای شغلی که در سایت خبرنگاران قرار گرفته (با آدرس Career.digikala.com)، توانسته بیشترین رزومه را جهت استخدام در خبرنگاران ثبت نماید.

تعداد افراد استخدامی به وسیله صفحه فرصت های شغلی در نیمسال اول سال 99

با توجه به این موضوع که خبرنگاران هر روز در حال توسعه بوده و احتیاج به استخدام افراد جدید دارد، افراد بسیار زیادی هر روز با ارسال رزومه، آمادگی خود را برای استخدام در خبرنگاران اعلام می نمایند. طبق آمارهایی که از نرم افزارهای بررسی سایت به دست آمده، در 6 ماه نخست سال 1399 به طور متوسط در هر ماه 40 هزار نفر جهت استخدام به صفحه فرصت های شغلی مراجعه نموده اند که از این تعداد، حدود 5 درصد پیروز به طی کردن مراحل مختلف استخدامی شدند. با توجه به این آمار و ارقام می توان متوجه شد که گروه جذب و استخدام خبرنگاران سال پر کاری را پشت سر گذاشته و در نوع خود عملکرد فوق العاده ای داشته است.

تصویری که پایین این متن قرار گرفته به طور واضح به ما بیان می نماید که تعداد افرادی که رزومه آن ها قبول شده و برای مصاحبه فراخوانی شده اند، چقدر بوده است. ریزش افراد در مراحل مختلف استخدام در خبرنگاران هم به طور واضح تعیین شده و در نهایت تعداد افرادی که پیروز شده اند در خبرنگاران مشغول به کار شوند را می توان مشاهده کرد. با توجه به تعداد افراد، عملکرد تیم استخدامی خبرنگاران را می توان بسیار سریع و حرفه ای دانست.

اهمیت استخدام در دوران کرونا

شرکت های بسیار زیادی را می توان یافت که در دوران بحران کرونا، تعدیل نیرو را در دستور کار خود قرار دادند. این موضوع کم کم در حال تبدیل شدن به یک بحران بود. اما خبرنگاران کاملا برعکس عمل کرد. در بازه زمانی شیوع ویروس کرونا که هنوز به یک سال هم نرسیده، حدود 2000 نفر در خبرنگاران استخدام شده اند. این حجم از استخدام می تواند ما را وادار به تحسین تیم مدیریت منابع انسانی خبرنگاران نماید. این تیم توانسته در هر روز حدود 600 مصاحبه شغلی را انجام دهد که در نوع خود بی نظیر است. از بین این 600 نفر در هر روز، حدود 161 نفر پیروز شده اند کار استخدام در خبرنگاران را با پیروزیت به اتمام برسانند. این فرایند را در هیچ شرکت فعال در حوزه خرده فروشی آنلاین نمی توان مشاهده کرد.

میزان رضایت کارجویان از فرایند استخدام در خبرنگاران

تیم منابع انسانی خبرنگاران همه کوشش خود را انجام داده است تا بتواند رضایت کارجویان را جلب نماید. رضایت کارجویان برای مدیران عالی رتبه خبرنگاران یک اصل بسیار مهم و اساسی تلقی می گردد. به همین خاطر، پس از انجام هر مصاحبه، یک فرم در اختیار کارجویان قرار داده می گردد تا این افراد بتوانند میزان رضایت خود از فرایند استخدام در خبرنگاران را بیان نمایند. این کار به گروه منابع انسانی یاری می نماید تا بر اساس درخواست کارجویان، تغییرات لازم در فرایند استخدامی را اعمال نمایند. میانگین رشد رضایت کارجویان نسبت به سال قبل افت که نداشته، رشدی با میانگین 2 درصد هم داشته است. این امر به طور واضح نشان می دهد که تیم منابع انسانی خبرنگاران از هیچ کوششی برای بهبود تجربه کارجویان از فرایند استخدام در خبرنگاران دریغ ننموده است.

آیا تحصیلات برای استخدام در خبرنگاران اهمیت دارد؟

هر چند داشتن تحصیلات برای هر فردی می تواند یک مزیت محسوب گردد، اما خبرنگاران اساس کار خود را بر پایه تجربه قرار داده و تحصیلات چندان اهمیتی در استخدام شدن یا نشدن در خبرنگاران ندارد. براساس اولین گزارش منابع انسانی خبرنگاران، در حال حاضر بیش از 30 درصد کارکنان خبرنگاران تحصیلاتی کمتر از فوق دیپلم یا کاردانی دارند. در بین این افراد می توان کسانی را پیدا کرد که مدرک تحصیلی آن ها دیپلم و یا حتی زیر دیپلم است. اما همچنان تیم اصلی مدیریت شرکت دارای مدارک بالای دانشگاهی از مراکز علمی برتر هستند.

استراتژی خبرنگاران برای دوران بحرانی شیوع کرونا

با توجه به اینکه خبرنگاران در زمینه فروش آنلاین فعالیت دارد، طبیعی است که دوران شیوع ویروس کرونا، بر تعداد مشتریان این شرکت افزوده شده است. این موضوع موجب شده تا افزایش حجم سفارش ها را ببینیم. از طرفی، با توجه به شیوع ویروس کرونا، ساعت کار کارکنان کمتر شده است. به همین خاطر، نیروی کار افزایش یافته تا از این طریق بتوان به سفارش های بسیار زیادی که روزانه ثبت می شوند، رسیدگی کرد. افرادی که دارای تخصص بوده و می خواهند در یک شرکت معتبر فعالیت نمایند، بهتر است استخدام در خبرنگاران را انتخاب نمایند. با توجه به این موضوع که شرکت خبرنگاران هر روز در حال توسعه است، می توان چنین شغلی را پایدار تلقی کرد. فرایند استخدام در خبرنگاران برای افراد علاقه مند به نحوی تنظیم شده تا با صرف کمترین وقت و هزینه بتوانند مراحل مختلف استخدام در خبرنگاران را طی نمایند.

نسخه کامل گزارش منابع انسانی خبرنگاران را از اینجا مطالعه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1384

به "فرایند جذب و استخدام در خبرنگاران چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند جذب و استخدام در خبرنگاران چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید