فشار ها بر نخست وزیر انگلیس در پی شکستن قوانین کرونایی از سوی وزیر بهداشت کشور

به گزارش نامیت، رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از سوی وزیر بهداشت انگلیس، نخست وزیر این کشور را با چالش روبرو کرد.

فشار ها بر نخست وزیر انگلیس در پی شکستن قوانین کرونایی از سوی وزیر بهداشت کشور

به گزارش به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی انتشار تصاویری از مت هنکاک، نخست وزیر انگلیس مبنی بر شکستن قوانین کرونایی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته است تا او را اخراج کند.

بر پایه این گزارش، مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس تا پیش از این در مرکز مبارزه دولت با همه گیری کرونا قرار داشت و به طور معمول به افراد می گفت تا از قوانین سفت و سخت کرونایی پیروی نمایند؛ تا جایی که وی حتی از استعفای یک دانشمند ارشد این کشور که در رفتاری مشابه، اقدام به شکستن قوانین کرونایی نموده بود، استقبال کرد.

حال انتشار تصاویری از مت هنکاک از سوی نشریه سان انگلیس و در حالی که وی در دفترش بدون رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی در حال ملاقات و روبوسی با یکی از کارمندانش است، سبب شده تا انتقاد ها از وی بالا بگیرد؛ تا جایی که وی روز آدینه مجبور به عذرخواهی شد.

او گفت: من می پذیرم که قوانین فاصله گذاری اجتماعی را در این شرایط نقض نموده ام. من مردم را ناامید کردم و از این بابت عذرخواهی می کنم.

اما روزنامه های برجسته انگلیس که تمامی آن ها این ماجرا را در صفحه نخست خود به چاپ رسانده اند، گفته اند هنکاک هرگونه صلاحیت اخلاقی را (برای در اختیار داشتن این سمت) از دست داده و باید برود.

این در حالی است که بوریس جانسون از سال 2019 در شماری از مناسبت ها با برکناری وزرا از جمله وزیر کشور خود که با فریاد زدن و فحش دادن به کارمندان قوانین را زیر پا گذاشته بود، مخالفت نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1699

به "فشار ها بر نخست وزیر انگلیس در پی شکستن قوانین کرونایی از سوی وزیر بهداشت کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار ها بر نخست وزیر انگلیس در پی شکستن قوانین کرونایی از سوی وزیر بهداشت کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید