کرونا در اروپا، از وخامت بیشتر اوضاع در آلمان تا آمار بالای مرگ&zwnjهای روزانه

به گزارش نامیت، جدیدترین اخبار اروپا حاکی از آن است که بسیاری از مقامات آلمانی درباره وخامت اوضاع کرونایی در کشور ابراز نگرانی نموده و قرنطینه سراسری سریع را خواهان شده اند و آمارهای مرگ های کرونایی روزانه در بسیاری از کشورهای مهم اروپایی همچنان بالا است.

کرونا در اروپا، از وخامت بیشتر اوضاع در آلمان تا آمار بالای مرگ&zwnjهای روزانه

با ما سفر کنید و با قیمت تور به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن با ابعاد بسیار گسترده ای در اروپا ادامه دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

صدر اعظم اتریش: دوران سختی را در پیش رو داریم

صدر اعظم اتریش هم با توجه به شرایط همچنان وخیم کرونایی محدودیت ها برای کریسمس را که تازه چند روز پیش برداشته شده بود مجددا تشدید می نماید. به گفته وی از 26 دسامبر محدودیت های در برقراری روابط اجتماعی تشدید می گردد.

صدر اعظم اتریش با تاکید بر اینکه بحران کرونا هنوز تمام نشده است با اشاره به ماه های زمستان پیش رو گفت: دوران سختی در برابر ما قرار گرفته است.

اتریش تازه از دوشنبه گذشته قرنطینه سراسری سخت در این کشور را لغو نموده بود.

هشدار وزیر اقتصاد آلمان درباره غیر قابل کنترل شدن کرونا

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم درباره کاملا از کنترل خارج شدن بحران کرونا هشدار داده و در تبادل نظریی با آر ان دی آلمان خواهان اقدامات سختگیرانه و سریع برای در هم شکستن موج دوم کرونا شد.

وی در بخشی از این تبادل نظر توضیح داد: گسترش کرونا به شدت سرعت پیدا نموده است و به حدود 30 هزار ابتلای روزانه و 600 مرگ در 24 ساعت رسیده است. محدودیت های قبلی فرایند شیوع این بیماری را برای مدت کوتاهی کُند نموده است و این به صورت پایدار و به اندازه کافی نبوده است. ما به اقدامات موثر و بیشتر احتیاج داریم تا موج دوم کرونا را بشکنیم و دوباره این بحران را تحت کنترل درآوریم. محافظت از سلامت میلیون ها شهفرایند چاره دیگری برای ما باقی نمی گذارد.

وی اقداماتی موثر که به اهداف خود در مبارزه با کرونا دست یابد را برای اقتصاد کشور هم بهتر دانست.

وزیر اقتصاد آلمان بر لزوم اعمال سریع این محدودیت ها قبل از کریسمس تاکید نمود و این را از مهم ترین موضوعاتی دانست که باید با ایالات آلمان درباره آن مشاوره گردد. وی ابراز امیدواری کرد که تصمیمات مشترک و سریعی در این راستا اتخاذ گردد.

وزیر اقتصاد آلمان همچنین درباره کامل شدن ظرفیت بیمارستان ها در آلمان با توجه به شیوع گسترده این بیماری ابراز نگرانی نموده و تاکید نمود: ما به هیچ عنوان نمی توانیم تا بعد از کریسمس منتظر بمانیم. ما باید حالا درباره ادامه فرایند محدودیت ها شفاف سازی کنیم. در غیر این صورت این بیماری کاملا از کنترل خارج می گردد.

انستیتو رابرت کخ آلمان: خطر سلامت بسیار بالا است

انستیتو رابرت کخ آلمان هم خطر سلامتی در آلمان را بسیار بالا ارزیابی نموده و این خطر را بر اساس شرایط موجود بالا برده است.

دولت و ایالات آلمان قرار است صبح یکشنبه درباره تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا با هم مشاوره نمایند. به نوشته خبرگزاری آلمان احتمالا قرنطینه سراسری برای مهار کرونا در این کشور تصمیم گیری خواهد شد.

424 مرگ کرونایی روزانه در انگلیس

شمار مبتلایان جدید به کرونا در انگلیس در عرض 24 ساعت هم به 21672 مورد افزایش پیدا نموده است. 424 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تشدید محدودیت ها در سوئیس

سوئیس هم به منظور مهار کرونا محدودیت ها در این کشور را تشدید می نماید. بر این اساس از امروز (شنبه) باید راس ساعت 19 بیشتر اماکن تعطیل شوند.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم انتظار دارد واکسیناسیون برای همه شهفرایندان آلمانی در سه ماهه سوم سال آینده امکان پذیر گردد. وی از در پیش رو بودن یک مرحله سخت اطلاع داد که در آن همه باید مراقب همدیگر باشند.

درخواست بخش های مراقبت های ویژه آلمان برای اعمال قرنطینه سریع

پزشکان بخش های مراقبت های ویژه در آلمان هم خواهان تصمیم گیری سریع درباره محدودیت های کرونایی سراسری سختگیرانه شدند. رئیس انجمن اورژانس و مراقبت های ویژه در آلمان (Divi) گفته است که هر روز بیشتر بدون قرنطینه به قیمت از دست رفتن جان انسان های بیشتری تمام می گردد. وی اظهار داشت که حتی یک قرنطینه سریع هم تازه آمارها را در دو تا سه هفته آینده پایین می آورد.

وی تردید و منتظر ماندن برای کریسمس را اقدامی غیر مسئولانه دانست. فشارها بر بخش های مراقبت های ویژه به اندازه ای بالا است که دیگر پرستاران و پزشکان نمی توانند از پس آن برآیند.

طرح باز شدن برج ایفل به تعویق افتاد

به خاطر بحران کرونا طرح باز شدن مجدد برج ایفل فرانسه هم فعلا به تعویق افتاد. بر اساس تصمیمات قبلی قرار بود این برج از تاریخ 16 دسامبر بر روی بازدیدنمایندگان باز گردد. این مکان دیدنی پاریس از اوایل اکتبر و هم زمان با قرنطینه بسته شده بود.

بالا دریافت درخواست های مقام های آلمانی برای اعمال قرنطینه سریع

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم خواهان تشدید سریع محدودیت ها شده و گفت: ما نمی توانیم خود را ببخشیم اگر کریسمس به جشنی برای ویروس کرونا تبدیل گردد.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم محدودیت های بیشتر برای مبارزه با بحران کرونا را ضروری دانسته و اوضاع کرونایی را بسیار وخیم دانست.

وی از شهفرایندان خواست همچنان به قواعد و محدودیت های کرونایی پایبند باشند.

هشدار مقام های بهداشتی فرانسه درباره شعله ور شدن مجدد بحران کرونا

مقامات بهداشتی فرانسه هم درباره شعله ور شدن مجدد بحران کرونا در این کشور هشدار داده اند. در بیانیه نهادهای بهداشتی فرانسه آمده است که تحولات هفته های گذشته و تعطیلات پیش رو احتیاج به هوشیاری بالا را نشان می دهد.

ایالات آلمان برای تعطیلی مدارس آماده می شوند

وزرای آموزش و پرورش ایالات آلمان هم خود را برای تعطیلی مدارس آماده می نمایند.

خلبانان لوفت هانزا اخراج می شوند

رئیس شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان هم مجددا از اخراج بسیاری از خلبانان خود در بهار سخن گفته است.

وی اعلام نموده که برای اولین بار در تاریخ این شرکت در سه ماهه ابتدایی سال 2021 شرایط به گونه ای خواهد بود که ما مجبور به اخراج 500 کاپیتان و 500 افسر اول خواهیم بود. این مساوی حدود یک پنجم 5 هزار خلبانی است که در این شرکت هواپیمایی کار می نمایند.

496 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از 28438 مبتلای کرونایی جدید و 496 مرگ در اثر ابتلا به این بیماری در 24 ساعت گذشته اطلاع داد.

761 مرگ کرونایی روزانه در ایتالیا

نهادهای بهداشتی ایتالیا هم شب گذشته اطلاع دادند که در عرض 24 ساعت 18727 ابتلای جدید به کرونا در این کشور وجود داشته و 761 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2351372 نفر به کرونا مبتلا شده و 57567 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در انگلیس هم 1809455 نفر به کرونا مبتلا شده و 63506 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1805873 نفر به کرونا مبتلا شده و 63387 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1741439 نفر به کرونا مبتلا شده و 47624 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 1298776 نفر به کرونا مبتلا شده و 21820 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1300

به "کرونا در اروپا، از وخامت بیشتر اوضاع در آلمان تا آمار بالای مرگ&zwnjهای روزانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از وخامت بیشتر اوضاع در آلمان تا آمار بالای مرگ&zwnjهای روزانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید