فناوری پیکره گفت وگوی روزمره به زبان فارسی با تکیه برهوش مصنوعی بومی سازی شد

به گزارش نامیت، نخستین پیکره گفت وگوی روزمره زبان فارسی مبتنی بر هوش مصنوعی در کشور به وسیله شرکتی دانش بنیان، بومی سازی شد.

فناوری پیکره گفت وگوی روزمره به زبان فارسی با تکیه برهوش مصنوعی بومی سازی شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، گفتا، نخستین پیکره گفت وگوی روزمره زبان فارسی است که بر پایه یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق و با هدف بومی سازی این فناوری به وسیله شرکت دانش بنیان آرمان رایان شریف به فراوری رسیده است تا برای مدیریت ارتباط با مشتری، دستیارهای صوتی و محاوره سازی سامانه های تبدیل گفتار به متن، مورد استفاده قرار گیرد.

پیکره گفت وگو روزمره زبان فارسی، با بهره گیری از هوش مصنوعی و فناوری یادگیری عمیق، بیش از 100 هزار گفته برچسب گذاری شده را با آنالیز فیلم ها، سریال های ایرانی و بیش از 700 هزار گفته برچسب گذاری شده شبکه های مجازی چون اینستاگرام، تلگرام و توئیتر در خود ذخیره دارد و هنگام هم صحبتی و یا ارائه هدایت به شما از آن ها استفاده می نماید.

در واقع هوش مصنوعی امکان یادگیری از تجربیات و انجام وظایف انسان را برای ماشین ها فراهم می نماید و می تواند هم نشین و مستمع خوبی برای کاربر باشد. بعلاوه متناسب با برنامه ای که برای آن تعریف می گردد، امکان هدایت و پاسخگویی به سوالات شما را در وبسایت ها و سایر بستر ها فراهم می نماید.

شرکت آرمان رایان شریف یک شرکت دانش بنیان در حوزه هوش مصنوعی است که در سال 93 و به همت جمعی از جوانان متخصص از دانشگاه های برتر ایران تاسیس شد. از دیگر اقدامات و فعالیت های این شرکت می توان به فراوری نخستین سکوی هوش مصنوعی آنلاین در ایران نام برد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1638

به "فناوری پیکره گفت وگوی روزمره به زبان فارسی با تکیه برهوش مصنوعی بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری پیکره گفت وگوی روزمره به زبان فارسی با تکیه برهوش مصنوعی بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید