قیمت روز محصولات فولادی، تیرآهن و میلگرد ورق گالوانیزه و آهن اسفنجی

به گزارش نامیت، مقاومت، قابلیت بازیافت و دوام بالای آهن و فولاد، باعث شده است امروزه در صنایع مهمی همانند انرژی، ساختمان، خودروسازی، حمل و نقل و بسته بندی از آن ها استفاده گردد، به طوری که طبق آمار، فولاد تا سال 2017 به طور مستقیم، باعث اشتغال 6.1 میلیون نفر در جهان شده است.

قیمت روز محصولات فولادی، تیرآهن و میلگرد ورق گالوانیزه و آهن اسفنجی

به گزارش خبرنگاران، احتمالا روز به روز مصرف محصولات فولادی در دنیا افزایش پیدا می نماید. و به تبع، باید هنگام خرید محصولات فولادی ، اطلاعات کافی و به روزی داشته باشیم. از این رو در ادامه نکاتی برای خرید انواع آهن آلات و محصولات فولادی و بعلاوه قیمت روز آهن آلات ذکر می گردد؛

راهنمای خرید و قیمت روز میلگرد

قیمت میلگرد آجدار در استاندارد A3 ، حدود 15 تا 16 هزار تومان در هر کیلوگرم است. اما به هر حالت، قیمت روز انواع میلگرد به موارد مختلفی بستگی دارد.

هنگام فراوری میلگرد، استانداردهای A1، A2، A3 و A4 به کار می فرایند که استاندارد اول، ساده ترین نوع است و کاربرد چندانی هم ندارد. اما استاندارهای بعدی، آجدار هستند و کاربرد اصلی شان نیز در ساختمان سازی است.

آنچه هنگام خرید میلگرد باید به آن توجه کرد، وزن محصول است. در واقع، جدول اشتال مرجع وزن مقاطع فولادی استاندارد محسوب شده و باید دقت گردد که وزن میلگرد با بازه تعریف شده در جدول اشتال مطابقت داشته باشد.

راهنمای خرید و قیمت روز تیرآهن

امروزه کاربرد تیرآهن به عنون ستون در سازه ها است، در واقع، تیرآن تحمل بار وارده به ساختمان و انتقال بار به سایر اعضا را بر عهده دارد. محاسبه وزن تیرآهن و تطبیق آن با جدول اشتال از مهم ترین نکات خرید تیرآهن به شمار می رود. وزن هر بندیل و تعداد شاخه های موجود در آن هنگام خرید معین می گردد و هرچه وزن تیرآهن به جدول اشتال نزدیک تر باشد، آن تیرآهن کیفیت بالاتری دارد.

قیمت تیرآهن به عوامل مختلفی ازجمله کیفیت، ابعاد و نوع آن، قیمت بازار دنیای آهن، قیمت سنگ آهن ، اندازه تقاضای تیرآهن و هزینه های حمل و نقل بستگی دارد؛ اکنون قیمت روز تیرآهن 14 ، 12 متری ، حدود یک میلیون و 954 هزار تومان است. بعلاوه تیرآهن 16، 12 متری، شاخه ای حدود دو میلیون و 449 هزار تومان به فروش می رسد. لازم به ذکر است که قیمت روز تیرآن 18 ، 12 متری حدود 3میلیون و 700 هزار تومان است.

لازم به دقت است که در خرید تیرآهن هم مانند دیگر مقاطع فولادی باید به هزینه حمل ونقل توجه گردد.

راهنمای خرید و قیمت روز ورق گالوانیزه

قیمت روز ورق گالوانیزه در در ضخامت 0.5 و در سایر 1250 اکنون 32 هزار و 700 تومان است. همین ورق گالوانیزه در سایز 1000 ، 32 هزار و 900 تومان قیمت دارد و ورق گالوانیزه 0.6 رول 1000 ، 32 هزار و 100 تومان است.

این قیمت ها نشان می دهد که هنگام خرید ورق گالوانیزه باید به ابعاد آن ها توجه کرد. بعلاوه نوع آلیاژ لایه سطحی ورق گالوانیزه، در معین قیمت آن مؤثر است. درباره ورق های سینوسی یا کرکره ای، باید دقت گردد که که عرض اعلام شده از سوی فروشنده، عرض نهایی باشد، نه عرض ورقی که وارد دستگاه فرمینگ می گردد. بعلاوه ورق گالوانیزه وارداتی نیز در بازار موجود است، اما از آنجایی که قیمت آن ها از قیمت ورق گالوانیزه فراوری داخل به مراتب بیشتر است، بهتر است از فروشندگان مطمئن خریداری گردد.

نکته دیگر مربوط به جابجایی ورق گالوانیزه است که به منظور حفظ قابلیت ضد خوردگی، لایه سطحی ورق گالوانیزه به هیچ عنوان نباید خراشیده گردد.

راهنمای خرید و قیمت روز آهن اسفنجی

آهن اسفنجی ماده ای کاربردی در زمینه ساخت سازه ها و محصولات آهنی و فولادی است که امروزه به جایگزینی برای آهن قراضه و ضایعات تبدیل شده است. آهن اسفنجی که در صنعت ریخته گری استفاده می گردد و بسیار کاربردی است، از تنوع بالایی برخوردار است.

وجود تنوع در این محصول باعث اعلام قیمت های گوناگون برای آهن اسفنجی می گردد. به طور کلی معین قیمت آهن اسفنجی به عوامل متعددی همانند روش فراوری، کیفیت سنگ آهن، عیار، ابعاد، نحوه فروش و هزینه حمل و نقل بستگی دارد. اکنون قیمت روز آهن اسفنجی در پنج هزار تن، هفت هزار و 850 تومان است.

همانطور که مشاهده شد، به دست آوردن قیمت روز آهن در بازار ایران ، کاری مشکل است. در واقع، قیمت روز محصولات فولادی و به ویژه قیمت روز اهن آلات ساختمانی به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از آن ها، کارخانه و مراکز فروش است. بر همین اساس، برای قیمت آهن آلات و سایر محصولات این حوزه، از میان کسانی که مشغول فروش محصولات فولادی هستند، باید به آن هایی مراجعه کرد که ضمن در نظر داشتن قیمت روز فولاد و قیمت روز آهن آلات ، محصولات باکیفیتی ارائه می دهند.

در ادامه این مطلب، تعدادی از این فروشگاه ها معرفی خواهند شد که می توان آن ها را فروشگاه اینترنتی اهن نیز نامید، چرا که خرید اینترنتی میلگرد ، خرید اینترنتی انواع ورق ، خرید اینترنتی فولاد و خرید اینترنتی آهن آلات نیز از آن ها ممکن است.

فولادسل

هلدینگ پتروسازه ساحل با برند تجاری فولادسل، مجموعه ای ماهر و باتجربه در عرصه خرید و فروش محصولات فولادی است. در صورت خرید از فولادسل ، علاوه بر امکان استفاده از طرح فروش اعتباری و دریافت فاکتور رسمی، می توانید محصول موردنظر خود را با قیمتی منصفانه و کیفیتی تضمین شده دریافت کنید. بعلاوه، محموله با یک بارگیری استاندارد، به هر نقطه از کشورمان ارسال می گردد و نیز تحت نظارت سامانه پتروبار قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت یک مشاوره تخصصی، با ما تماس بگیرید: 02174486

ایران فرمینگ

ایران فرمینگ از سال 1360، فعالیت خود را در زمینه تامین محصولات فولادی شروع نموده است. مشتری مداری، ارائه محصولات مرغوب و باکیفیت و نیز فراهم کردن سبدی گسترده از محصولات فولادی را می توان از جمله ویژگی های مجموعه ایران فرمینگ دانست.

این گروه صنعتی اکنون بیش از 12 گروه محصول همانند انواع ورق و رول فولادی از جمله ورق گالوانیزه، انواع ورق فرمینگ، انواع کرکره و انواع دستگاه های فرمینگ را به مشتریان خود عرضه می نمایند.

آهن باما

امکان مشاوره تخصصی رایگان و ارائه قیمت روز آهن آلات به وسیله کارشناسان مجرب، یکی از وجوه تمایز مجموعه آهن باما است.

متقاضیان خرید آهن می توانند انواع مقاطع فولادی نظیر تیرآهن، میلگرد، قوطی، انواع ورق و… را از سراسر کشور سفارش داده و در کوتاه ترین زمان تحویل بگیرند.

به علاوه انواع مواد اولیه زنجیره فولاد نظیر آهن اسفنجی، پوسته اکسیدی، گندله سنگ آهن و… به وسیله آهن باما به صنعتگران فولاد عرضه می گردد.

رستاپاد

شرکت مهندسی فن آوران رستاپاد در جهت متعادل سازی عرضه و تقاضای مواد اولیه در زنجیره فولاد کشور گامی موثر و مجذوب کننده برداشته است.

طرح احداث کارخانه فراوری آهن اسفنجی با روشی نوین، بهینه و مطابق با استانداردهای دنیای با تجربه پیروز بهره برداری در ایران و کشورهای همسایه، فرصتی استثنایی برای سرمایه گذاری در صنعت فولاد برای فعالان این حوزه فراهم آورده است.

علاقه مندان می توانند جزئیات مربوط به طرح توجیهی، اندازه سودآوری و مطالعات بازار آهن اسفنجی را در وبسایت رستاپاد مشاهده نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1941

به "قیمت روز محصولات فولادی، تیرآهن و میلگرد ورق گالوانیزه و آهن اسفنجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت روز محصولات فولادی، تیرآهن و میلگرد ورق گالوانیزه و آهن اسفنجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید