مدرسه شیخ علیخان زنگنه در تویسرکان بازسازی می گردد

به گزارش نامیت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از شروع بازسازی مدرسه شیخ علیخان زنگنه در تویسرکان خبرداد.

مدرسه شیخ علیخان زنگنه در تویسرکان بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه ویلایی قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، امروز پنجشنبه 25 اردیبهشت 99 علی مالمیر با اعلام این خبر گفت: مدرسه شیخ علیخان زنگنه در سال 1090 هجری در تویسرکان ساخته شده است.

او گفت: این اثر زیبا در دوره صفویه احداث شذه است و از شاخص های این اثر سردر ساده، تزئینات گچ بری، تزئینات آجرکاری، حیاط هشت ضلعی و حجره های متعدد است و در سال های اخیر قسمت هایی از بنا توسط اداره میراث فرهنگی بازسازی شده بود که در امسال نمای بیرونی بنا، با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال بازسازی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان اضافه نمود: این مدرسه دارای حیاط مستطیل شکل و پلانی چهار ایوانی و یک طبقه است که گرداگرد آن 36 حجره متصل به هم ساخته شده و در گذشته و حال محل تحصیل طلاب علوم دینی بوده و در مرکز شهر تویسرکان کنار بازار سرپوشیده ساخته شده است.

او اعلام کرد: این اثر مهم به شماره 1866 در سال 1376 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 890

به "مدرسه شیخ علیخان زنگنه در تویسرکان بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه شیخ علیخان زنگنه در تویسرکان بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید