مسابقات ورزشی بین نسلی برگزار می گردد

به گزارش نامیت، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، به منظور برگزاری این رقابت ها، همایشی با همین عنوان با حضور اساتید و نخبگان دانشگاهی نیز برگزار گردید.

مسابقات ورزشی بین نسلی برگزار می گردد

مجید رباطی سرپرست سازمن ورزش شهرداری تهران در این همایش، برگزاری چنین رقابت هایی را گامی صحیحی جهت انتقال ابژه های بین نسلی برشمرد و با ارائه آماری از حضور شهروندان در مسابقات و برنامه های ورزش همگانی ، بر استمرار و تقویت این جهت در آینده، تأکید کرد.

وی گفت: شهرداری تهران اماکن ورزشی، تفریحی و آموزشی بسیار خوبی در سطح تهران دارد که از این تعدادبالغ بر 208 مجموعه تحت پوشش سازمان ورزش است؛ در سال 97 حدودا 22 میلیون نفر سانس از این اماکن ورزشی استفاده کردند و در مجموعه های الزهرا(ویژه بانوان) نیز نزدیک به 5 میلیون نفر سانس استفاده داشته اند.این آمار امسال رشد 25 درصدی داشته است و ما امیدواریم این جهت رشد ادامه داشته باشد.

رباطی توضیح داد: بدون تردید برگزاری مسابقات خانوادگی و بین نسلی، راهکاری مطمئن برای تحکیم بنیان خانواده است که خود ،یکی از دستاوردهای نیکوی ورزش همگانی و ابزاری کارآمد برای دوام و بقای هنجارهای اجتماعی است.

نوید سعید رضوانی استاد دانشگاه و دبیر همایش بین نسلی نیز به ضرورت برگزاری چنین فضای رقابتی اشاره نمود و گفت: بازی و ورزش احتیاج همه افراد در تمام سنین است. امروز فراگیر نشدن ورزش و شکاف بین نسلی موضوع مهم اما مغفول مانده ای است که اکنون با یاری خودجوش ادارات ورزش مناطق 22گانه پایتخت جبران می گردد.

ابعاد مدیریتی و روانشناسانه مسابقات بین نسلی نیز توسط میترا روحی رییس انجمن آمادگی جسمانی وزارت علوم، تحقیق و فناوری تشریح شد و سرژیک ماکاریان به بیان مسائل آمادگی جسمانی از تحصیل تا اشتغال و نیز راهکارهای موجود پرداخت.

مزارعی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 2 موضوع نقش مناطق 22 گانه شهرداری تهران در توسعه ورزش و چالش های فرارو را مورد آنالیز قرار داد.

برگزاری این رقابت ها در نیمه دوم امسال پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 438

به "مسابقات ورزشی بین نسلی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات ورزشی بین نسلی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید