مقاله: تعطیلات استانی کانادا در تقویم

به گزارش نامیت، روز مردم بومی کانادا جزو تعطیلات قانونی در قلمروهای شمال غربی کانادا به شمار میرود. البته رویدادهای مربوط به این روز به صورت ملی در سرتاسر کشور برگزار می گردد اما در سایر استان ها و قلمروهای کانادا به عنوان تعطیلات قانونی شناخته نمی شود. روز مردم بومی به کانادایی ها این فرصت را می دهد تا در رابطه با ارزش ها، فرهنگ ها و آداب و رسوم مردم بومی اطلاعات بیشتری را به دست بیاورند. این روز در کانادا با رقص، موسیقی و جشنواره های سنتی جشن گرفته می شود.

مقاله: تعطیلات استانی کانادا در تقویم

دوشنبه عید پاک یک تعطیلات عمومی در 6 استان و قلمروی کانادا از جمله کبک است که در آن رستاخیز مسیح گرامی داشته می شود. در این روز مدارس و اکثر مشاغل تعطیل بوده و خدمات حمل ونقل عمومی کاهش پیدا می کند. اگرچه این روز به عنوان یکی از تعطیلات رسمی کانادا توسط دولت فدرال ذکر شده اما در تعدادی از استان ها و قلمروها این گونه نیست. این روز در بسیاری دیگر از کشورهای انگلیسی زبان نیز تعطیل است. تخم مرغ یکی از نمادهای مهم عید پاک بوده و به نوعی نمایانگر تولدی دوباره در طبیعت است.

مردم استان کبک و برخی دیگر از مناطق فرانسوی کانادا همه ساله روز 24 ژوئن را به افتخار سنت ژان باپتیست جشن می گیرند. این روز تنها در استان کبک به عنوان تعطیلات رسمی شناخته می شود. در این روز رویدادهای مختلفی برگزار می شود که از جمله آن ها می توان به جشن های عمومی، کنسرت های راک و جاز، مسابقات ورزشی، رژه و نمایش آتش بازی اشاره داشت. مدارس، سازمان ها و بسیاری از فروشگاه ها در این روز تعطیل بوده و خدمات حمل ونقل عمومی محدود می شود.

منبع مقاله: تعطیلات استانی کانادا در تقویم

انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1769

به "مقاله: تعطیلات استانی کانادا در تقویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تعطیلات استانی کانادا در تقویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید