منتقدان دولت با هدف تخریب فقط شعار می دهند

به گزارش نامیت، تهران (پانا) - نماینده مردم رشت در مجلس دهم و عضو کمیسیون برنامه وبودجه به مسائل اقتصادی و تورم اشاره کرده و گفت منتقدان دولت هیچ طرح مشخصی برای کنترل گرانی و مسائل اقتصادی ندارند و فقط با هدف تخریب دولت شعار می دهند.

منتقدان دولت با هدف تخریب فقط شعار می دهند

به گزارش ایرنا، مسائل مالی و افزایش قیمت اجناس بر کسی پوشیده نیست. در این بین مقامات مسئول در نهادهای مختلف علاوه بر بیان علل و عوامل افزایش قیمت ها، باید راه حل و برنامه های خود را برای مدیریت این فضا هم طرح کرده و با عملیاتی کردن آن ها تا حد امکان این مسائل را کنترل کنند. دولت با تمام توان و با همه محدودیت های مالی که به دلیل تحریم های آمریکا با آن روبرو است؛ در حال مدیریت امور کشور در جنگ مالی است اما در این بین برخی منتقدان در مجلس و نهادهای دیگر معتقد هستند که آن ها راه حلهای بهتری دارند و دولت عملکرد مطلوبی نداشته است. اما وقتی از آن ها راه حل خواسته می شود تنها به مشتی شعار اکتفاء می کنند. نمونه این مسئله عملکرد برخی کنندگان مجلس یازدهم هست که در همه زمینه ها طرح برای حل مسائل دارند اما تا به امروز این سخنان خروجی معینی نداشته است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی کننده مردم رشت در مجلس دهم و عضو کمیسیون برنامه و بودجه این مجلس در پاسخ به این پرسش که چالش قوه قضاییه و مجلس در مقابله با مسائل مالی چیست، گفت: وقتی مسئله ای در کشور به وجود می آید همه در آن مقصر هستند و سهم دارند و تنها نسبت سهم ها فرق می کند. ولی ما نمی توانیم بگوییم که هیچ فرد و یا نهادی تقصیر و یا مسئولیت ندارد. مثلا در همین بحث کرونا همه باید یکی می شدیم تا به اینجا نمی رسیدیم. اگر همه بایستند و به یک مجموعه نگاه کنند کار پیش نمی رود. باید فرهنگی جا بیفتد به نام مسئولیت مشترک، یعنی همه مقامات و نهادها نسبت به موضوعات مختلف مسئولیت دارند.

وی افزود: در کشور باید فرهنگی جا بیفتد به نام مسئولیت مشترک، یعنی اینکه همه مقامات و نهادها نسبت به موضوعات مختلف مسئولیت دارند. من نمی دانم چه فرهنگ بدی حاکم شده که همه دوست دارند از طرف مقابل انتقاد کنند و خود را بی تقصیر و مبرا از همه داستان ها جلوه دهند. اساسا ما در سطوح مدیریتی کشور دچار یک ضعف فرهنگی هستیم. یعنی برخی مقامات ما یا خیلی عقب هستند یا اینکه خیلی باهوش هستند که دارند آدرس غلط می دهند. شرایط مالی کشور معین است. این نکته درست است که قوه مجریه اجرا کننده است اما مگر مجلس ریل گذار نیست اگر قطاری مقصد را اشتباهی رفت، ریل گذار نباید پاسخگو باشد؟ ان ناظر و دستگاه نظارتی نباید خود را مقصر بداند. در کشور ما همه شروع می کنند به انتقاد کردن، انگار هیچ کس مسئولیتی ندارد.

ایمن آبادی در مورد ادعاهای برخی کنندگان مجلس مبنی بر راه حلهایی برای حل مسائل مالی، گفت: روز افتتاح مجلس یازدهم از طرح مالی این مجلس رونمایی شد. حالا مجلس گزارش دهد که این طرح به کجا رسید. در مجموع فقط با شعار و حرف نمی شود مسئله ای را حل کرد. که اگر قرار بود فقط انتقاد کنیم چه نیازی به حضور در مجلس بود. حالا مجلس تشکیل نمی شد در محافل سیاسی و در مصاحبه ها هم همین نقدها را دوستان می توانستند بیان کنند.با حرف نمی شود مسئله ای را حل کرد. که اگر قرار بود فقط انتقاد کنیم چه نیازی به حضور در مجلس بود؟

از زمانی که مجلس یازدهم تشکیل شده نسبت به زمان مجلس دهم ما شاهد کاهش ارزش پول ملی، افزایش حجم نقدینگی، افزایش تورم، افزایش قیمت دلار، افزایش مرگ و میر کرونا و موارد دیگر بودیم. در واقع تقریبا حوزه مثبتی نداشتیم. اگر این دوستان معتقد هستند که عملکرد مثبتی داشتند گزارش دهند. از زمان تشکیل مجلس یازدهم با هزینه ای که روی دست این کشور گذاشت بگویند که ما این کارها را انجام دادیم. از اینکه عملکرد مثبت نداشتند ما شادمان نیستیم. اما حداقل عذرخواهی کنند.

کننده مردم رشت در مجلس دهم در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر اینکه راه حل وجود دارد اما دولت انجام نمی دهد هم بیان داشت: کسانی که این حرف ها را مطرح می کنند بگویند که چه طرحی به دولت دادند که دولت توجه نکرد. به عنوان مثال کنندگان مجلس یازدهم کدام مصوبه را تصویب کردند که به دولت ابلاغ شد و دولت آن را اجرایی نکرد. دولت کار خود را انجام می دهد منتقدان بگویند که دولت کجا خلاف رفته و کجا باید چه کاری انجام می داد که انجام نداده است.

اینکه منتقدان قسمت پر لیوان را اصلا نمی بینند و همواره دولت را تخریب می کنند ناراحت کننده است. ترامپ به هرچیزی می رسد تحریم می کنند واقعا در حال حاضر شرایط کشورداری خیلی سخت است. ما نمی توانیم پول نفت را بگیریم حتی اگر بتوانیم نفت بفروشیم. ما در کمترین حالت سالی 30 میلیارد دلار پول نفت می گرفتیم اما در حال حاضر این پول وجود ندارد. خب اداره یک کشور بدون این درآمد عظیم که 110 سال ما از این درآمداستفاده می کردیم کار کوچکی نیست که دولت توانسته انجام دهد. سه بار ترامپ در کاخ سفید برای سقوط جمهوری اسلامی تاریخ گفت.اداره کشور بدون درآمد نفتی که 110 سال از آن استفاده می کردیم کار کوچکی نیست که دولت توانسته انجام دهد. در بحث افزایش قیمت ها و گرانی هم به جای نقدها و شعارهایی که هیچ اثر مثبتی ندارد منتقدان و هر نهادی که راه حل دارد به دولت ارائه کند اگر دولت عمل نکرد آنوقت ادعا کند که دولت کم کاری کرده است. اما همان طور که مجلس یازدهم نتوانسته کاری کند دولت بعدی هم اگر دست این طیف بیفتد خواهیم دید که همین راه شعاری را خواهد رفت. شرایط مالی کشور تا زمانی که تحریم ها برداشته نشود همین است و منتقدان شعارهایی که می دهند فقط برای تخریب دولت است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1198

به "منتقدان دولت با هدف تخریب فقط شعار می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتقدان دولت با هدف تخریب فقط شعار می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید