ناظران بین المللی انتخابات: هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد

به گزارش نامیت، ناظران بین المللی انتخابات بامداد پنجشنبه اعلام کردند که هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد و ادعاهای دونالد ترامپ بی اساس هستند.

ناظران بین المللی انتخابات: هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد

از شبکه ان بی سی نیوز، اورسولا گاچک رئیس مأموریت ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما احساس می کنیم که این ادعاها مبنی بر تخلفات سیستمی در این انتخابات هیچ پایه محکمی ندارد.

گاچک در ادامه اضافه نمود: تیم نظارت انتخابات در ایالات متحده باقی خواهد ماند تا شمارش نهایی آرا و چالش های قانونی را مشاهده کند.

مایکل گئورگ لینک دیپلمات سابق آلمانی که به عنوان هماهنگ نماینده ویژه مأموریت ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا خدمت می کرد گفت: ادعاهای بی اساس درباره کمبودهای سیستماتیک به ویژه توسط رئیس جمهور فعلی، از جمله در شب انتخابات، به اعتماد عمومی به نهادهای دموکراتیک آسیب می رساند.

مأموریت ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا با 102 ناظر از 39 کشور، کار دولت و مقامات محلی در انتخابات 2020 را تحسین کرد و اظهار داشت که رای گیری در روز سه شنبه با وجود بیماری همه گیر ویروس کرونا به خوبی مدیریت شد.

تیم نظارت در ایالات متحده باقی خواهد ماند تا شمارش نهایی آرا و چالش های قانونی را مشاهده کند.

بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با 264 رای الکترال در برابر 214 رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

زمان انتخابات 2020 آمریکا شامگاه سه شنبه در همه ایالت ها به سرانجام رسید و مقام های انتخاباتی همچنان در حال شمارش آرا هستند.

ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی با ادعای پیروزی در انتخابات گفت: از مردم آمریکا تشکر می کنم که میلیون ها نفر به من رای دادند.

وی اضافه نمود که (رقیب)حرف هایی می زند که نشان از باخت در انتخابات دارد و می گوید که می خواهند به دادگاه مراجعه نمایند. این همان چیزی بود که من از روز اول گفتم. انتخابات تمام شد و این یک تقلب بود. ما جشن خواهیم گرفت . من رک بگویم که این انتخابات را بردیم و این یک روزبزرگی است.

ترامپ تاکید نمود که وی به دیوان عالی مراجعه خواهد نمود تا اجازه اضافه نمودن برگه های آرا پس از بسته شدن محل های اخذ رای را ندهد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1233

به "ناظران بین المللی انتخابات: هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناظران بین المللی انتخابات: هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید