نشست مجازی اتحادیه اروپا در باره سوریه بر گزار می گردد

به گزارش نامیت، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا خواهان برگزاری چهارمین نشست بروکسل در مورد سوریه در اوایل تابستان پیش رو شد.

نشست مجازی اتحادیه اروپا در باره سوریه بر گزار می گردد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه ای از برگزاری نشست مجازی بروکسل-4 در 30 ام ماه ژوئن (10 تیر ماه) با موضوع سوریه اطلاع داد.

به نوشته وبگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا، آقای بورل گفت که از وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته تا آماده این کنفرانس مجازی شوند. او پیش بینی کرد که تعدادی بسیاری از کشورهای دنیا در این نشست مجازی حضور یابند؛ از جمله کشورهایی که درگیر بحران سوریه هستند، همچون ترکیه و روسیه.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در ادامه گفت که نزدیک به 11 میلیون سوری احتیاج به یاری های بشردوستانه در مناطق مختلف این کشور هستند و شش میلیون سوری نیز در کشورهای دیگر بعنوان پناهنده به سر می برند.

تا کنون سه کنفرانس در بروکسل با عنوان حمایت از آینده سوریه و منطقه برگزار گردیده و شرکت نمایندگان تعهداتی را برای یاری اقتصادی به سوریه داده اند.

در ماه مارس 2019 سومین دور این نشست برگزار گردید و کشورها توانستند هفت میلیارد دلار برای برآوردن احتیاجهای پناهندگان جمع آوری نمایند. هرچند طبق گزارش سازمان ملل برای برطرف احتیاج پناهندگان به 9 میلیارد دلار احتیاج بود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 959

به "نشست مجازی اتحادیه اروپا در باره سوریه بر گزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مجازی اتحادیه اروپا در باره سوریه بر گزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید