هزینه کل وام مسکن در طول 12 سال

به گزارش نامیت، قیمت تسه این روزها در بازار بورس نوسانات زیادی داشته است.

هزینه کل وام مسکن در طول 12 سال

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام ملک هفت، در روز 30 مهرماه امسال بانک مسکن قیمت هر برگه اوراق تسه را 92 هزار و 840 تومان اعلام نمود.

هزینه خرید اوراق مسکن

هر ورق نیز در حدود 500 هزار تومان اعتبار دارد و به عبارتی با هر ورق از تسه می توان 500 هزار تومان وام دریافت کرد. طبق قانون بانک مسکن مجردها می توانند تا سقف 140 میلیون تومان وام دریافت نمایند که برای دریافت این مبلغ باید 280 ورق خریداری نمایند.

برای دریافت وام 240 میلیونی متأهل ها نیز باید 480 ورق خریداری شود؛ بنابراین هزینه کل خرید این اوراق و دریافت وام در این روز برای مجردها 25 میلیون و 720 هزار و برای متأهلین 44 میلیون و 91 هزار تومان است.

نرخ سود مؤثر وام مسکن

اما سؤالی که اینجا مطرح می شود آنالیز میزان نرخ بازده داخلی این تسهیلات است. براین اساس میزان نرخ بازدهی این تسهیلات در آینده با توجه به قیمت کشف شده آن در حال حاضر آنالیز می شود. این روشی استاندارد برای آنالیز طرح های مالی است. ملک هفت در ادامه به نحوه محاسبه این نرخ می پردازد.

برای محاسبه این نرخ باید مجموع تمام دریافتی ها و پرداختی ها در سال های آینده به ارزش فعلی تبدیل شوند و مجموع آن ها برابر صفر گذاشته می شود. در این معادله نرخ تمام دریافتی ها با پرداختی ها با هم محاسبه شده تا نرخ بازده داخلی محاسبه شود.

نرخ سود این تسهیلات توسط بانک مسکن 17.5 درصد اعلام شده است؛ اما این سود در شرایطی است که برای اخذ وام مشتری هزینه ای را تقبل ننموده باشد؛ اما با توجه به هزینه خرید اوراق تسه از بازار بورس، مبلغ این اوراق باید از مبلغ وام کم شود. در صورت کاهش مبلغ دریافتی توسط مشتری نرخ سود وام افزایش خواهد داشت.

با قیمت های فعلی و اینکه مجردها برای دریافت وام باید 25 میلیون و 720 هزار تومان پرداخت نمایند نرخ این وام برای مجردها در حدود 23.15 درصد است. متأهلین نیز برای دریافت این وام باید 44 میلیون و 91 هزار تومان هزینه نمایند که سود این وام را 22.98 درصد افزایش خواهد داد.

هزینه کل وام مسکن در طول 12 سال

نرخ سود مؤثر به این معنا است که دریافت نمایندگان تسهیلات مسکن در طی سال های بازپرداخت آن باید چه مبلغی را به بانک برگردانند. بر اساس نرخ روز تسه بانک مسکن مجردها در این 12 سال بازپرداخت اقساط باید 185 میلیون و 829 هزار تومان به بانک برگردانند. این مبلغ برای متاهیلن 344 میلیون و 16 هزار تومان است.

وام مسکن جوانان به 400 میلیون تومان افزایش یافت

یکی از برنامه هایی که در سال های گذشته برای خانه دار شدن قشر جوان توسط بانک مسکن راه اندازی شده است حساب پس انداز مسکن جوانان است. در این طرح متقاضی پس از افتتاح حساب و پرداخت منظم سپرده گذاری بعد از مدت زمان مشخصی تسهیلات خرید و یا ساخت خانه دریافت میکند.

مدت انتظار برای دریافت این تسهیلات نسبت به دیگر تسهیلات بانکی بیشتر بوده و بین 5 تا 15 سال است. بازپرداخت آن 20 ساله و نرخ سود آن 9 درصد است. این حساب احتیاج به پرداخت میزان مبلغ زیاد به صورت یکجا ندارد و نسبت به حساب پس انداز مسکن یکم امتیاز بیشتری دارد.

در این طرح صاحب حساب باید به صورت منظم مبالغی را در این حساب قرار دهد تا در انتها سال پنجم یا پانزدهم این تسهیلات را دریافت کند. بانک مسکن در روزهای اخیر اعلام نمود با توجه به افزایش نرخ مسکن اقدام به افزایش سقف این تسهیلات نموده است.

به این ترتیب اگر فردی در حال حاضر اقدام به افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان کند، در انتها سال پانزدهم با 60 درصد افزایش می تواند تا 400 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.

این تسهیلات در دیگر شهرهای عظیم کشور مانند کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه در انتها سال پانزدهم به 330 میلیون تومان افزایش یافته است. این تسهیلات در سایر شهرها به 290 میلیون تومان خواهد رسید. بر این اساس میزان پرداخت ماهانه نیز افزایش یافته است.

این مبلغ از 65 هزار تومان از سال اول آغاز شده و به 247 هزار تومان در سال پانزدهم می رسد. طبق قانون هر فردی که به سن 18 سالگی رسیده است می تواند برای خود و سایر کسانی تحت قومیت و ولایت او هستند حساب پس انداز مسکن جوانان افتتاح کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1432

به "هزینه کل وام مسکن در طول 12 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه کل وام مسکن در طول 12 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید