هشدار نسبت به انتشار کرونای هندی و آفریقای جنوبی در بعضی شهرهای کشور

به گزارش نامیت، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت بهداشت گفت با وجود مشاهده فرایند کاهشی در تعداد موارد بستری بیماران کووید 19 در کشور، وضع بیماری همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و در بعضی شهرستان های با وضع قرمز، سویه های کرونای هندی و آفریقای جنوبی در حال انتشار است.

هشدار نسبت به انتشار کرونای هندی و آفریقای جنوبی در بعضی شهرهای کشور

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش وزارت بهداشت ، سیما سادات لاری درباره آخرین شرایط بیماری کووید 19 در کشور بیان نمود: در هفته اول خرداد ماه شاهد کاهش 18 درصدی در موارد بستری به دلیل کرونا، کاهش 22 درصدی در تعداد موارد مرگ و میر و کاهش 13.4 درصدی در تعداد مراجعات سرپایی نسبت به هفته قبل تر بودیم.

وی ادامه داد: بیشترین مقدار بروز موارد بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان های چهارمحال و بختیاری، ایلام و خوزستان و بیشترین مقدار بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 در استان های البرز، چهار محال و بختیاری و خراسان شمالی گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سوپرمارکت ها و مراکز خواربار فروشی همچنان دارای بیشترین مقدار صدور اخطار و معرفی به مراجع قضایی در کشور هستند، به طوری که از تاریخ 29 اردیبهشت تا 5 خرداد ماه تعداد 6 هزار مورد اخطار و مراجعه به مراجعه قضایی برای این اماکن گزارش شده است.

لاری اظهار کرد: کمترین مقدار رعایت توصیه های بهداشتی در هفته گذشته در کشور در استان سیستان و بلوچستان گزارش شده و استان های کرمان، خراسان جنوبی، یزد، فارس، سمنان، تهران، قزوین، زنجان، کرمانشاه و اردبیل دارای رعایت مطلوب تر عمل به دستورالعمل های بهداشتی نسبت به سایر استانها هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان نمود: از کلیه هموطنان عزیز کشورمان حتی عزیزانی که واکسن تزریق نموده اند، خواهشمندیم همچنان نسبت به استفاده از ماسک، حفظ اصول فاصله گذاری 1.5 تا 2 متر و شست وشوی مرتب دست ها اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1662

به "هشدار نسبت به انتشار کرونای هندی و آفریقای جنوبی در بعضی شهرهای کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نسبت به انتشار کرونای هندی و آفریقای جنوبی در بعضی شهرهای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید