همسان سازی حقوق بازنشستگان دائمی می گردد ، رشد 50 درصدی حقوق کارمندان

به گزارش نامیت، به گزارش خبرنگاران، نمایندگان بازنشستگان غیرهیات علمی دانشگاه فرهنگیان و فنی حرفه ای در دیداری با معاون رئیس جمهور، خواهان تشکیل کارگروهی برای نظارت بر اجرای این موضوع شده و رعایت عدالت در همسان سازی حقوق تمامی بازنشستگان شدند. آنها عنوان کردند سفره هایشان کوچک شده اما تعداد نفرات دور آن با حضور فرزندان بیکار و نوه هایشان بیشتر شده است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان دائمی می گردد ، رشد 50 درصدی حقوق کارمندان

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

نوبخت در این جلسه گفت: بر اساس قانون، رصد توسعه کشور، بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است. بر این اساس از سال 92 تا 97، برای دستیابی به توسعه مالی و ایجاد رفاه نسبی به وسیله کاهش نرخ تورم و حفظ ارزش پول ملی کوشش هایی صورت گرفت و این مساعی تا حدی باعث تقلیل تورم و تبدیل نرخ دو رقمی آن به نرخ یک رقمی با حداقل کاهش ارزش پول ملی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: از سال 96 متناسب سازی حقوق بازنشستگان شروع شد؛ هر سال 3000 تا 3,400 میلیارد تومان و سال جاری نیز 20 هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی پرداخت شد.

به گفته وی، برای افزایش قدرت خرید کارمندان دولت در سال گذشته، 50 درصد به حقوقشان اضافه شد و این باعث شکاف و تبعیض میان دریافتی شاغلین و بازنشستگان شد. همین امر باعث شد اجرای طرح همسان سازی و متناسب سازی حقوق قوت بیشتری بگیرد. از همین رو کار تازه ای شروع شد. البته هنوز عده ای از طرح همسان سازی بازمانده اند؛ به همین دلیل در هیات دولت نیز مقرر شد که این موضوع کماکان آنالیز گردد و همه مسائل اجرایی به تدریج مرتفع و احقاق حق گردد تا هیچ احدی از این نظام پرداخت جا نماند.

معاون رئیس جمهور اجرای قانون همسان سازی حقوق را غیرقابل بازگشت خواند که حتی در دولت بعد هم ادامه خواهد یافت و در مواجهه با درخواست بازنشستگان برای تدوین لایحه ای در دولت به منظور تثبیت دائم متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین، اضافه کرد: اگرچه مجلس هنوز لایحه دو فوریتی دولت برای این منظور را با گذشت دو ماه اعلام وصول نکرده اما دولت برای اطمینان خاطر بازنشستگان محترم می تواند لایحه ای برای دائمی کردن اجرای همسان سازی حقوق به مجلس ارائه دهد.

نوبخت با اظهار امیدواری درخصوص اصلاح یا تغییر نظام پرداخت بازنشستگی، اذعان داشت که اجرای طرح به نحو شایسته ای شروع شده و امیدواریم به نحو بایسته نیز آن را به انتها برسانیم.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1426

به "همسان سازی حقوق بازنشستگان دائمی می گردد ، رشد 50 درصدی حقوق کارمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همسان سازی حقوق بازنشستگان دائمی می گردد ، رشد 50 درصدی حقوق کارمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید