شرایط نگران کننده ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال، فینالیست آسیا با کامبک 8 ساله در جهت راه آهن

به گزارش نامیت، شرایط تیم فوتبال ذوب آهن یکی از قدیمی ترین باشگاه های ایران با اتفاقاتی که اخیراً اتفاق افتاده و صندلی این تیم در جدول رده بندی, نگران کننده است.

شرایط نگران کننده ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال، فینالیست آسیا با کامبک 8 ساله در جهت راه آهن

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران, تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان که در 5 فصل گذشته همواره جزو 6 تیم بالای جدول رده بندی لیگ برتر بوده و در این مدت عناوین مهمی نظیر قهرمانی جام حذفی (دو بار), نایب قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی سوپرجام را کسب نموده, در فصل جاری با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می نماید و شرایطش به نوعی بحرانی شده است.

سبز ها تا سرانجام نیم فصل اول لیگ برتر در 16 بازی تنها پیروز به کسب 15 امتیاز شده اند و در رده یازدهم جدول قرار دارند؛ اگر چه با توجه به بازی های عقب افتاده بعضی تیم ها ممکن است ذوب آهن باز هم پائین تر برود. این در شرایطی است که این باشگاه اخیراً با علیرضا منصوریان قطع همکاری نموده و در بازی آخر, حسن استکی راهنمایی تیم را مقابل سایپا برعهده داشت و شکست 3 بر یک را متحمل شد. ذوب آهن در جام حذفی هم با شکست مقابل مس کرمانِ دسته اولی از گردونه این رقابت ها کنار رفته است.

علاوه بر رقم خوردن نتایج ضعیف, چیزی که طرفداران این تیم قدیمی فوتبال ایران را این روز ها بیشتر نگران نموده, بلاتکلیفی نیمکت این تیم است. علاوه بر این بحث جدایی دانیال اسماعیلی فر, میلاد فخر الدینی و ارسلان مطهری که از موثرترین بازیکنان ذوب بوده اند هم مطرح شده و این موضوع مسئولان باشگاه را به دردسر انداخته است.

کادر مدیریتی و اجرایی باشگاه در یکی, دوسال اخیر دستخوش تغییر شده است. اوج تغییرات ذوب آهن جدایی سعید آذری از این باشگاه پیش از آغاز فصل بود. آذری در فصل آخر حضورش در ذوب آهن با مسئولان کارخانه و اعضای هیئت مدیره به دلیل دخالت هایی که صورت می گرفت دچار مشکل و از باشگاه کنار گذاشته شد.

اختلافات از جایی آغاز شد که تصمیمی خارج از باشگاه برای برکناری امید نمازی گرفته و این تصمیم با مخالفت آذری همراه شد. اوج اختلاف آذری با مدیران اما جایی بود که مدیرعامل وقت باشگاه اجازه ورود دوربین های تلویزیونی را در یکی از بازی های لیگ به استادیوم فولادشهر -به دلیل عدم دریافت حق پخش تلویزیونی- نداد. این اتفاقات در نهایت باعث خروج آذری از هیئت مدیره, ممنوع المصاحبه شدن و در نهایت جدایی کامل از باشگاه شد.

ترکیب فعلی تیم مدیریتی ذوب آهن شباهت زیادی به تیمی دارد که در سال 91, فینالیست لیگ قهرمانان آسیا را تا آستانه سقوط به لیگ دسته اول برد. رسول کربکندی که در آن دوره راهنمایی سبزپوشان را برعهده داشت, در حال حاضر به عنوان مدیر سازمان فوتبال باشگاه مشغول به کار است و تمام امور فنی تیم زیر نظر او انجام می گردد. حتی گفته می گردد در بازی آخر ذوب مقابل سایپا ذوب آهن با ترکیب او به میدان رفته است.

محسن کرباسچی یکی دیگر از بازگشتی های ذوب آهن به حساب می آید. او در سال 91 سرپرست تیم بوده و حالا بعد از گذشت حدود 7 سال دوباره خود را در این سمت می بیند. محمد صلصالی کاپیتان ذوب آهن در آن دوره که با وجود انتقاداتی که به عملکرد منصوریان داشته به عنوان مربی به کادر فنی اضافه شده است. یکی دیگر از موارد مشابه حضور مهدی بیاتی است که مانند دوره ای که خسرو ابراهیمی مدیرعامل باشگاه بود, مشاور جواد محمدی (مدیرعامل باشگاه ذوب آهن) است. این فرد همچنین مسئولیت جابجایی باشگاه را در دست دارد. علاوه بر این خبر هایی از بازگشت خسرو ابراهیمی به ذوب آهن در سمت عضو هیئت مدیره شنیده می گردد.

ذوب آهن در دوره راهنمایی منصوریان با تغییر نتایج در بعضی بازی ها، لقب کامبک را به خود اختصاص داده بود و اکنون با توجه به شرایطی که در بازگشت تیم مدیریتی اتفاق افتاده, می توان گفت این باشگاه با کامبکی دیگر به 8 سال قبل بازگشته است. فرایند نتیجه گیری این تیم نیز نشان از رقم خوردن نتایج مشابه در همان دوره می دهد! در این مدت البته افرادی نیز به بدنه باشگاه و هیئت مدیره اضافه شدند که فوتبالی نیستند.

از سویی دیگر شنیده می گردد شرکت ذوب آهن به دلیل کسب این نتایج حسابی از شرایط ناراضی است و ممکن است با ادامه این شرایط بازهم بودجه این تیم را کاهش دهد, اتفاقی که نشان می دهد انگیزه این شرکت بزرگِ صنعتی برای سرمایه گذاری در فوتبال رو به کاهش است. فرایندی که خیلی از تیم های بزرگ فوتبال ایران مانند پاس, نفت تهران, استقلال اهواز و راه آهن طی نموده اند و یک شبه, کوشش و افتخارات هزاران روزه را بر باد دادند. با این شرایط باید خیلی بیشتر نگران ذوب آهن بود تا به سرنوشت این تیم ها دچار نگردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 661

به "شرایط نگران کننده ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال، فینالیست آسیا با کامبک 8 ساله در جهت راه آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط نگران کننده ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال، فینالیست آسیا با کامبک 8 ساله در جهت راه آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید